Malamuterna

Direktlänk till inlägg 2 mars 2010

Galen katt, odlingsplanering och halt valpis...

Av FRIDA! - 2 mars 2010 19:00

   Fersken har fått totala hjärnsläppet! Kan det vara fullmånen eller löptider eller är hon bara galen? Steriliserad förra våren så kanske hon bara glömt det? I alla fall är det ett knorpande och rantande, ett slickande och gallopperande på nätterna till mitt stora förtret!" Först var det Dudde som skällde så att Iluaq vaknade vid ettiden i natt och blev kissnödig. Vi traskade ut och flög in igen, älgarna stog nästan på trappan! Hoppla! Var rädd att dom skulle kuta in i föräldrarnas trädgård, då Dudde inte har en chans att komma undan i alla snön. Men det gick fint och vi traskade ut.

Somnade om och då väcker galen-Fersken mig igen. Då blev det in i grovantren med henne och en gång till under natten vaknade jag, men då var det på grund av långdragna mjauanden den här gången! Fördelen med att vara vaken mitt i natten är att man kan beundra det fantastiska månskenet!  


Vovvarna fick följa med i bilen till jobbet idag, Iluaq är så halt att han måste vara stilla och då var det ju kanon att ligga i bilen och spana! Atka fick sig en lång prommenad under lunchen och i fickan låg både ost och pannkaka så dom hundmöten vi fick gick STRÅLANDE! HURRA!!! Det känns fint att han KAN om han bara får ÖVA! Vi hade gott om plats och han fick godis hela tiden, men bara att DET fungerade är ju toppen, tjoho!!!

Iluaq fick flera korta prommisar istället. Han har helt andra bekymmer, det är så spännande med alla människor och bilar att han inte hinner med att kissa! Så summa sumarum så kissade inte han från 06:00 till 18:00! SEDAN kissade han....LÄÄÄÄÄÄÄÄÄNGE! Måste ju göra ont tycker man ju...eller?


Träffade malamuteintresserade människor i järnaffären, mycket trevligt, när jag skulle shoppa kättning till stake outen som måste tillverkas inför nästa vecka. Skönt att ha grejer nu...får hoppas jag tänkt rätt med längderna bara! Får väl meka ihop det...imorgon...


Kunde heller inte hålla mig igår utan var tvungen att shoppa odlingslådor och såjord! Så kul det ska bli att börja årets odling! Tittar på fröerna och kan riktigt se och känna hur bra det ska bli...mums med tomater som smakar tomat! Måste bara möblera om och bygga bänk innan jag kan sätta igång men efter Polardistans så...


En avslappnad Fersken...

  

Knasig Korven som leker i pappåsen...men Atka har tydligen tagit paus :)

 
 
Veronica

Veronica

3 mars 2010 14:24

Haha älskar namnet Fersken och det verkar vara en rolig liten kisse. =)) Stackars Iluaq som är halt, hoppas han snart blir bra. Heja Atka, ni är duktiga!!

http://tanaraqhuskies.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

FRIDA!

4 mars 2010 08:06

Fersken betyder persika på norska och iom att jag hade en katt redan som hette Korven så var jag ju tvungen att döpa henne till något matigt :)

 
Britt med Akke & Sinik

Britt med Akke & Sinik

4 mars 2010 09:44

Bilderna med katt och malamute tillsammans är underbara!

http://snow-face.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av FRIDA! - 12 augusti 2011 18:28

Nog för att jag har en liten gap och skrik AB till vovve (läs Iluaq) men det finns gränser! Nu låter det som om jag startar larmet i bilen och/eller misshandlar något stackars djur (inte hund alltså), varje gång som jag öppnar en dörr. Jag blir döv, ...

Av FRIDA! - 22 juni 2011 18:13

En i allmänhet ganska trist dag...och vecka egentligen. Atka är sjuk igen, har fått tillbaka urinvägsinfektionen men denna gången med äggvita i urinprovet och förstorad prostata. USH! Stackarn får nu äta antibiotika och dessutom blev han kastrerad ...

Av FRIDA! - 8 april 2011 15:59

Idag fick det blir personspår till båda vovvarna. Både korta och i ordentligt med vind så jag visste ju inte helt hur det skulle gå...länge sedan dom spårade också! Iluaq fick sitta och gapa vid trappan och jag gick iväg med Atka. Han var så supe...

Av FRIDA! - 16 februari 2011 19:39

Tycker ni det har helt dött av i min blogg? Det har det tyvärr...men har lite att skylla på... Har haft brist på egen dator men har nu införskaffat en! Har tillfälligt tre jobb och ett styrelseuppdrag...tar liiiite mer tid än innan! Har två w...

Av FRIDA! - 27 december 2010 15:26

Idag kastade vi oss ut i det vackra vädret på en något annorlunda tur, visade det sig! Magnus åkte först på skotern och jag efter med hundarna på släden och sist kom mamma och pappa med Dudde på skidor. Ute på mossen var det helt underbart vackert!...

Ovido - Quiz & Flashcards