Malamuterna

Direktlänk till inlägg 28 oktober 2010

Allvarligt, är man helt galen eller???

Av FRIDA! - 28 oktober 2010 12:16

Alltså...det här med plarhundssjukan...jag börjar nu få grepp om vilken smittsam och galen sjukdom detta är!

Igår var det +4 grader ute, det hällregnade och det var lera och vatten precis överallt. DÅ beslutar jag mig för att det är dags att sticka ut med doggarna och köra en vända, helst långt! Jag menar, vem GÖR sånt...om inte en polarhundssjuk person??? Testade teorin på min kompis som tittade på mig och sa att jag var totalt GALEN   Tja..benägen att hålla med om man kollar in den helt hysteriska bilden jag tog på mig själv, hahahaha!!!

Fick till en bild på Iluaq i regnet också...


Tråkigt nog så upptäckte jag att Atka var halt så turen blev jättekort. Så nu blir det nya nojor över hur jag ska göra med min skrutthund, suck. Det är INTE kul. Nu har han ont i höger fram...och jag ska köpa ett täcke nu och så kanske testa på laser...Är så lycklig över att jag har Iluaq som är en glad och obekymrad liten typ när jag har den här surpellen...som dock är sur av förklarliga skäl. Men det hjälper liksom inte! SKIT med hund med artros!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!  


Har tyvärr inga bilder efter lördagens dragträff då vi körde 1,6 km i hällande regn och skvättande lera. Underbart att så många kom och hängde på! med lite finväder blir det kanon att köra där igen! Antar att vi allihop gick under benämningen totalt tokiga den dagen   Iluaq var toppenduktig och drog matte så bra på trehjulingen hela vägen. Bara sista rakan var han trött, men så kom det en liten backe och han vart genast piggare! Atka tuffade på bra han också men drog så klart inte men sprang med iaf. Många nöjda vovvar efter den dagen helt klart!

Magnus körde Atka och hans kompis hemmifrån, Andreas, fick låna Zolo av Linda och var SÅ NÖJD efter dagen! Blivande malamuteägare helt klart   


Längtar efter snön och träningen vidare med Iluaq, han kommer bli en kanonbra kompis i spåret! Frågan är ju nu om jag måste köpa en vovve till...hmmm... Polarhundssjuk?...Jag?...Näää....  



 
 
Ingen bild

Brittis

28 oktober 2010 13:39

Polarhundssjukan är en SVÅR men MYSIG sjukdom. Du är rätt hårt drabbad, det märks :-).

 
Ingen bild

FRIDA!

28 oktober 2010 13:58

För sent med vaccination kanske? Hihi!

 
ulrica ö

ulrica ö

28 oktober 2010 16:43

ja, det finns ju en tik här som letar efter nytt hem.. ;) ;) hihi Ni måste ju kunna ha en varsin att köra med du o pojkvännen, Atka vill väl antagligen bara springa med framöver misstänker jag? (vet ju hur jag har det med Cd) Hoppas nu att det går bra för Atka!! massa varma kramar! vet hur de känns - här går ja o kikar o sneglar på cd som verkligen blivit gammal under hösten.. tycker jag..

http://malamuter.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av FRIDA! - 12 augusti 2011 18:28

Nog för att jag har en liten gap och skrik AB till vovve (läs Iluaq) men det finns gränser! Nu låter det som om jag startar larmet i bilen och/eller misshandlar något stackars djur (inte hund alltså), varje gång som jag öppnar en dörr. Jag blir döv, ...

Av FRIDA! - 22 juni 2011 18:13

En i allmänhet ganska trist dag...och vecka egentligen. Atka är sjuk igen, har fått tillbaka urinvägsinfektionen men denna gången med äggvita i urinprovet och förstorad prostata. USH! Stackarn får nu äta antibiotika och dessutom blev han kastrerad ...

Av FRIDA! - 8 april 2011 15:59

Idag fick det blir personspår till båda vovvarna. Både korta och i ordentligt med vind så jag visste ju inte helt hur det skulle gå...länge sedan dom spårade också! Iluaq fick sitta och gapa vid trappan och jag gick iväg med Atka. Han var så supe...

Av FRIDA! - 16 februari 2011 19:39

Tycker ni det har helt dött av i min blogg? Det har det tyvärr...men har lite att skylla på... Har haft brist på egen dator men har nu införskaffat en! Har tillfälligt tre jobb och ett styrelseuppdrag...tar liiiite mer tid än innan! Har två w...

Av FRIDA! - 27 december 2010 15:26

Idag kastade vi oss ut i det vackra vädret på en något annorlunda tur, visade det sig! Magnus åkte först på skotern och jag efter med hundarna på släden och sist kom mamma och pappa med Dudde på skidor. Ute på mossen var det helt underbart vackert!...

Ovido - Quiz & Flashcards