Malamuterna

Direktlänk till inlägg 22 september 2010

Prommenad och en liten dragtur

Av FRIDA! - 22 september 2010 11:19

Inkommen efter en tur med ivriga vovvar. Älgen är tillbaka i distriktet och vart man än går så är hundarna mycket intresserade och håller koll på allt. Alltid spännande att gå nedför bökiga slänter med två allerta vovvar och försöka att inte bryta alla ben, tur dom inte drar i kopplet om det inte står en älg i närheten...då...blir det att ta i den extra energireserven och HÅLLA I!  Man tänker inte så mycket på det när man annars kan ha båda hundarna lite lätt i en hand!

Lite lössläpp blev det i alla fall när jag hade lite mindre älgkänning och Iluaq passade på att bada lerpöl, men det åtgärdade han snabbt när han kom hem och kastade sig i sjön en vända, vär ÄR det här för GOLDEN RETRIVER jag HAR???

Selade på Skrik och Gap AB (Iluaq om någon missat hans röstresurser...hmm...)och så fick han en liten dragsväng också och det gick ganska så bra faktiskt!


Lite bilder på fina bryggan, fd. verandan, som nu är på plats!

Ja, allt vatten på bryggan är Iluaq som har fixat, så klart :)

Mutning pågår...

På spaning..

Läskigt med brygga, men Atka var ända ut och tittade, helt impad!

Gamla traktor Max funkar även i vatten upp till magen! Impad IGEN!

Inspektion, brygga funnan godkänd :)



 
 
Ingen bild

Brittis

27 september 2010 09:22

Du inte bara bor vid en sjö, du har egen brygga också! *lätt avundsjuk*. Sinik gillade hund-stranden, hon var faktiskt simsugen men jag ville inte bli blötare än vad jag redan var = nedkissad av pigg unghund :-). Tack för en jättetrevlig träff hemma hos dig! Sconsen var smaskens, kan du lägga ut receptet?

 
FRIDA!

FRIDA!

30 september 2010 09:52

Ja den lilla tonåringen har hormoner sprutandes ur öronen nu för tiden :) Jättekul att du kom på träffen!!! Ska kolla receptet och lägga den i bloggen under dagen :)

http://www.malamuterna.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av FRIDA! - 12 augusti 2011 18:28

Nog för att jag har en liten gap och skrik AB till vovve (läs Iluaq) men det finns gränser! Nu låter det som om jag startar larmet i bilen och/eller misshandlar något stackars djur (inte hund alltså), varje gång som jag öppnar en dörr. Jag blir döv, ...

Av FRIDA! - 22 juni 2011 18:13

En i allmänhet ganska trist dag...och vecka egentligen. Atka är sjuk igen, har fått tillbaka urinvägsinfektionen men denna gången med äggvita i urinprovet och förstorad prostata. USH! Stackarn får nu äta antibiotika och dessutom blev han kastrerad ...

Av FRIDA! - 8 april 2011 15:59

Idag fick det blir personspår till båda vovvarna. Både korta och i ordentligt med vind så jag visste ju inte helt hur det skulle gå...länge sedan dom spårade också! Iluaq fick sitta och gapa vid trappan och jag gick iväg med Atka. Han var så supe...

Av FRIDA! - 16 februari 2011 19:39

Tycker ni det har helt dött av i min blogg? Det har det tyvärr...men har lite att skylla på... Har haft brist på egen dator men har nu införskaffat en! Har tillfälligt tre jobb och ett styrelseuppdrag...tar liiiite mer tid än innan! Har två w...

Av FRIDA! - 27 december 2010 15:26

Idag kastade vi oss ut i det vackra vädret på en något annorlunda tur, visade det sig! Magnus åkte först på skotern och jag efter med hundarna på släden och sist kom mamma och pappa med Dudde på skidor. Ute på mossen var det helt underbart vackert!...

Skapa flashcards