Malamuterna

Direktlänk till inlägg 22 juni 2011

Tänk vad lite vovvarn kan göra för humöret trots sjukdom...

Av FRIDA! - 22 juni 2011 18:13

En i allmänhet ganska trist dag...och vecka egentligen.

Atka är sjuk igen, har fått tillbaka urinvägsinfektionen men denna gången med äggvita i urinprovet och förstorad prostata. USH! Stackarn får nu äta antibiotika och dessutom blev han kastrerad (kemiskt). Så nu får vi hoppas att min fina kille blir frisk! Som tur är har jag ju funderat på kastrering innan, han är ju en ypperlig kandidat med sitt humör och om allt går bra nu så blir det en operation om ett halvår. Känns dock rätt nervöst ändå...blir ju oroad hur han ska reagera och bli så klart...får hoppas på det bästa!


Iluaq, min lilla solstråle, har ju så klart svamp...IGEN. Den hunden tål inte sommaren helt enkelt! Mer vinter åt honom! Men lite korttison verkar ha hjälpt samt lite medel i öronen. Får HOPPAS att det räcker nu! Börjar luta åt att det kanske kan vara pollen som han reagerar på...Skitgrejer i vilket fall som helst!


Så...inte bästa humöret alltså...men tog ut vovvarna bums efter jobbet. Gick en tur och dom var kanonduktiga! Följsamma och gjorde en massa trix och träning. Så nöjd! Sedan kom det skojiga...leta vantar och sockar!

Tog ut dom på en halvöppen yta där dom fick sitta vid ett träd. Traskade iväg och gömde en vante och sedan tillbaka och skickade en hund att hitta prylen...tänkte att det kanske funkar. SÅ IMPAD när Atka kommer traskande med vanten i munnen, som vilken retriver som helst!   Testar samma med Iluaq med samma strålande resultat (han är ju en retriver egentligen!), HÄFTIGT!!! Efter några vändor la jag ut fyra prylar och skickade en hund två gånger, funkade också, men då började dom bli slitna.  SÅ KUL detta, här ska tränas mer! Sommaren är räddad...förutom draget och lydnaden och personspåren och viltspåren...och...och...och...hmmm...härligt med lite ny energi i träningen! WIIII!!!

 
 
P.S hundar

P.S hundar

7 juli 2011 15:16

Stackars Iluaq, hoppas inte Qilaq får det i sommar igen.. han hade utslag på ryggen förra sommaren...

http://pshundar.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av FRIDA! - 12 augusti 2011 18:28

Nog för att jag har en liten gap och skrik AB till vovve (läs Iluaq) men det finns gränser! Nu låter det som om jag startar larmet i bilen och/eller misshandlar något stackars djur (inte hund alltså), varje gång som jag öppnar en dörr. Jag blir döv, ...

Av FRIDA! - 8 april 2011 15:59

Idag fick det blir personspår till båda vovvarna. Både korta och i ordentligt med vind så jag visste ju inte helt hur det skulle gå...länge sedan dom spårade också! Iluaq fick sitta och gapa vid trappan och jag gick iväg med Atka. Han var så supe...

Av FRIDA! - 16 februari 2011 19:39

Tycker ni det har helt dött av i min blogg? Det har det tyvärr...men har lite att skylla på... Har haft brist på egen dator men har nu införskaffat en! Har tillfälligt tre jobb och ett styrelseuppdrag...tar liiiite mer tid än innan! Har två w...

Av FRIDA! - 27 december 2010 15:26

Idag kastade vi oss ut i det vackra vädret på en något annorlunda tur, visade det sig! Magnus åkte först på skotern och jag efter med hundarna på släden och sist kom mamma och pappa med Dudde på skidor. Ute på mossen var det helt underbart vackert!...

Av FRIDA! - 9 december 2010 15:35

Det är fullt upp i stugan nu för tiden, vi har en luciaträff på söndag och vi måste ju få upp spåren! Världens snällaste pappa har kört upp spår och var ute och körde en vända till på morgonen. Dock var planen att ta en annan väg för den första var e...

Skapa flashcards