Malamuterna

Alla inlägg den 28 mars 2010

Av FRIDA! - 28 mars 2010 17:02

Det är lite hektiskt nu för tiden! Full rulle med att bli klar med husbyggandet innomhus så att man sedan, när all snö är borta och det torkat upp lite, kan fortsätta ute. Köket är kaklat och kanonfint och jag håller som bäst på med kakling av duschen i groventrén. Den tar tre gånger så lång tid att göra och det går åt massor med fix och klurigt är det, men det blir bra!


Iluaq är äntligen bra och har slutat halta! HURRA!!! Metacamkuren avslutad idag så det är bara att hoppas på att det nu håller i sig! Han får ta det lite varligt några dagar till så att jag ser att det inte återkommer dock. Bara innomhusbrottning igår, när Buniq var på besök!

Linda, Jennie och Christina kom och åt middag och hundsnackade igår kväll, jättemysigt! Rimma var inne och busade först och sedan kom Lievling och Buniq och sov inne. Lite tidig rastning av mina men sedan fick vi sova lite till, tills Buniq och Iluaq vill ha kul utan trist kompostgaller emellan dem! Sötnosar!


Christina och jag tog en tur med Atka, Buniq och Lievling och hej vad dom kutade fram och tillbaka. Konstaterade defenitivt att Atka går orent och stelt så han får påbörja metacamkur imorgon. Bra med storförpackningar ibland! Han är på uselt humör, han vägrar komma in och om jag pressar honom lite så morrar han. Han är helt ur form och sover massor. När han får så här tätt med "psykbryt" så är något helfel! Dessutom har han satt i sig en massa sunkiga ben som jag inte trodde han visste fanns...men nu har han även visat Iluaq vad denna godisplats finns...stöööön. Atka har inte järnmage så han blev så dåligt igår, kräktes och projektilbajsade. Stackars liten skrutt! Idag mår han fint och äter...men så har han ju mumsat lite ben till! SUCK! Buniq har troligen också mumsat lite av dessa sura ben och mådda pyton, förlåt Christina!!! Iluaq har järnmage dock, ut kom hela falukorvsskinn som han snott i föräldrarnas sopor! Tur det, det är ju metall i ändarna på dom, knasvovve! Men han var lika glad för det!


Så summa sumarum så har jag nu en frisk och en skruttig hund och det är i alla fall en färre som är dålig! Så med lite tur har jag två glada och pigga doggar om någon vecka, hoppas, för så tråkigt det ÄR med sjukisar!!!  


I rabatten verkar det som om det mesta lever och massor med lökar är på väg, irisen sticker fram och alla skott från Kristina verkar också leva, HURRA!!! Broccolin sprutar upp i odlingslådan men övriga fröer väntar lite...Snart dags att börja måla odlingslådorna och shoppa jord, hurra!

Ovido - Quiz & Flashcards