Malamuterna

Alla inlägg den 21 mars 2010

Av FRIDA! - 21 mars 2010 09:15

Har haft minst sagt hektiska dagar, det där med att ta det lugnt är en allvarlig brist hos mig! Men det har i alla fall resulterat i bra saker! Jag har rensat hela loftet och fått ut alla flyttkartongerna och allt skräp så nu är det fint för eventuella övernattningsgäster som vill ha eget loft att sova på   

Golvet i tvättstugan/duschen nere är lagt, blev alldeles fantastiskt snyggt! Fann klinker till bra pris så kostnaden blev överlevbar också, hurra! Nu ska bara väggarna kaklas/tapetseras och så in med fogmassan så är det bara rörmokeriet kvar! Trappan står på tur, ska bli en täckt trappa så att även fegisen Atka vågar gå upp för den...hoppas jag! Annars faller planen med groventré, spola av smutsig vovvemage i duschen och sedan släppa in dem...

Fick för mig att möblera om lite igår också, belv himla bra faktiskt,..men jag längtar efter mitt vardagsum nere. Här ska ju bli bibliotek sen!


Avslutade eftermiddagen med bak av hällakakor, ett fantastiskt lättbakat bröd och GOTT! Man steker tunna kakor i stekpannan och det är gjort på filmjölk så fort går det, mums! Ispirerad körde jag igång med bak av frallor innan frukost och nu ska bara tre plåtar till in så är det klart, det blev också så GOTT!


På vovvefronten är det lite sådär. Iluaq är halt fortfarande men mumsar metacam och jag hoppas han ska bli BRA nu, vill ha frisk valpis! Han är lugn och sansad...tills han får sina stolleryck! Atka är grinig och trött och jag misstänker att han nog har ont igen...men det tror jag alltid så jag litar inte helt på min kännsla här... Det kan vara fällningen som påverkar, han brukar bli lite deppad och dessutom har jag en valpis som nog börjar närma sig lite hormonstadie...Atka kollar läget med jämna mellanrum och är lite mer sur på Iluaq...men återigen, det kan ju vara för att han har ont! SUCK, ge mig mina friska och glada doggar tillbaka!!! Det är inte lätt att hålla en pigg och energisk valp nöjd om han inte får kuta undan, så har någon tips på bra aktivering med en haltis så säg till!


Fersken har haft fnatt hela veckan och bara knatat omkring och mjauat, säkert vårtecken med marskatter! Men att hon är steriliserad verkar inte spela henne någon roll, tokstollan! I natt var hon tyst för första gången den här veckan och jag fick sova 7,5h i ett sträck, HURRA!


Dags att ta ut nästa plåt ur ugnen! Sedan planera trädgård och så fröer, tjoho!

Efter ommöbleringen...helt ok!     

Vardagrsummet är något rörigt just nu,,,

  

Här är fina golvet! Lite sned bild men iaf!

Ovido - Quiz & Flashcards