Malamuterna

Direktlänk till inlägg 12 augusti 2011

Att stänga av larmet i bilen...hunden alltså!

Av FRIDA! - 12 augusti 2011 18:28

Nog för att jag har en liten gap och skrik AB till vovve (läs Iluaq) men det finns gränser! Nu låter det som om jag startar larmet i bilen och/eller misshandlar något stackars djur (inte hund alltså), varje gång som jag öppnar en dörr. Jag blir döv, Atka blir döv och folk runomkring kommer springande...hmm...TRÄNINGSDAGS!


Problemet har eskalerat då jag haft dom båda med mig på språning och Iluaq har fått sitta kvar i bilen, ingen hit för en vovve som kan komma upp i stress ganska så lätt. Han gapar inte alltid, utan bara då han tror det är något KUL på gång...men det är ju rätt ofta  .


Så idag bar det iväg med Iluaq bara i bilen till en liten skogsväg. Där roade jag mig med att mjuka upp bakluckan och ena bakdörren. Öppna-YYYL-stänga-tyst-öppna-yyyl-stänga-tyst....och tillslut blev det faktiskt TYST! Då kom nästa grej, ta i koppel och sele! Yyyyl-stänga-tyst-öppna....en milion gånger till. Tillslut kom vi oss ut på en liten sväng.

Åkte till nästa ställe, samma visa igen men med kossor i närheten, svårt men det gick också tillslut. Fick ta en sväng och hälsa på kossorna också, läskigt tyckte Mr YYYL. Å så iväg igen...

Nytt stopp, ingen lucka öppen men jag lämnade bilen, helt tyst! WOW! Iväg och så köra en vända till och hade då påhälsning av en liten hysteriskt bjäbbande liten sak som jag fick gå hem med till ägarna, som bara lät henne hållas. SUCK! Men tillslut hade Iluaq lugnat sig såpass att det kunde bli en prommis i skogen också.

PUH! 

Det tar tid det här...men detta måste bort och det är en bra sak att jobba på nu när hormonerna sprutar i öronen på plutten, haha! Imorgon iväg igen...


Atka är skruttis och har ont i benen och pinkar fortfarande som en tok så om två veckor blir det Göteborg och Västra Djursjukhuset och ultraljudskoll...hoppas dom kan få lite ordning på min fina vovve! Vill att dom ska röntga igen också så jag får veta hur det står till med armbågarna efter två år...ångest och panik sammanfattar ganska så väl det hela...

 
 
ulrica ö

ulrica ö

13 augusti 2011 22:12

angående pinka som en tok - de va så ja upptäckte att Cd hade nedsatt njurfunktion, han kunde inte hålla sig utan de blev stora pölar inomhus.. dom såg det på ett blodprov, sen fick han specialfoder som han går på nu, o efter en övergångsperiod där pälsen såg HEMSK ut, är han nu som vanligt igen :) hoppas allt går bra!!

http://www.hundaktivitet.se

 
Ingen bild

FRIDA!

14 augusti 2011 09:42

Skönt att han blev bättre! Atkas värden är bra och han har haft två vändor med UVI och har förstorad prostata, där av kemisk kastrering. Förhoppningsvis ska det räcka så jag slipper en riktig kastrering...men vi får se. Skruttvovven!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av FRIDA! - 22 juni 2011 18:13

En i allmänhet ganska trist dag...och vecka egentligen. Atka är sjuk igen, har fått tillbaka urinvägsinfektionen men denna gången med äggvita i urinprovet och förstorad prostata. USH! Stackarn får nu äta antibiotika och dessutom blev han kastrerad ...

Av FRIDA! - 8 april 2011 15:59

Idag fick det blir personspår till båda vovvarna. Både korta och i ordentligt med vind så jag visste ju inte helt hur det skulle gå...länge sedan dom spårade också! Iluaq fick sitta och gapa vid trappan och jag gick iväg med Atka. Han var så supe...

Av FRIDA! - 16 februari 2011 19:39

Tycker ni det har helt dött av i min blogg? Det har det tyvärr...men har lite att skylla på... Har haft brist på egen dator men har nu införskaffat en! Har tillfälligt tre jobb och ett styrelseuppdrag...tar liiiite mer tid än innan! Har två w...

Av FRIDA! - 27 december 2010 15:26

Idag kastade vi oss ut i det vackra vädret på en något annorlunda tur, visade det sig! Magnus åkte först på skotern och jag efter med hundarna på släden och sist kom mamma och pappa med Dudde på skidor. Ute på mossen var det helt underbart vackert!...

Av FRIDA! - 9 december 2010 15:35

Det är fullt upp i stugan nu för tiden, vi har en luciaträff på söndag och vi måste ju få upp spåren! Världens snällaste pappa har kört upp spår och var ute och körde en vända till på morgonen. Dock var planen att ta en annan väg för den första var e...

Ovido - Quiz & Flashcards