Malamuterna

Direktlänk till inlägg 28 april 2010

Prommenad, cykeltur och deklaration...

Av FRIDA! - 28 april 2010 17:09

Har fått gjort mycket och ingenting idag...

En del hemsidearbetande först p åmorgonen, kolla mail, supporta vänner och lite allmänt planerande.

Sedan ut med Iluaq på en liten prommis. Han blev mycket förbryllad när matte plötsligt, utan förvarning började springa frammåt i skogen, kastar sig ner bakom ett träd och har skumma mumsljud för sig! När han kom fram insåg han att detta var ju lajbans, matte hade hittat KORV i SKOGEN! WOW! Matte regerar idag   


Lämnade en nöjd Iluaq med radion på och stack ut med Atka på en 6km cykeltur. Himla mysigt, en superduperhund idag också! Inte en massa sniffande och pinkande utan han pinnade på och njöt   11 grader varm tyckte Atka var lite väl varmt så vi fick bada tassar på ett par ställen. Han sig nöjd och glad ut när vi kom hem! Dock fick han fnatten när selen skulle av, helt övertygad om att  det skulle göra ont, så vi fick göra specialaren där man tar ur huvudet före benen. Böjde lite på benen precis efter och inte hade han ont inte! Snacka om att det sitter så hårt inpräntat i skallen!


Fick läst ut en bok, gjort deklarationen (varför väntar med det när det tar typ 10min???) och betalat räkningarna och skulderna till mor och far. Men det gick upp i upp så det blir nog att be snällt om lite kr i alla fall..suuuck! Vet.kostnaderna störde min budget, men det var det värt!


Har traskat lite i regnet med vovvarna nu, mysigt faktiskt. Härligt för naturen som får lite regn, det kommer spricka ut blad på noll tid nu! Har inte kommit till bakningen ännu dock...och det är idag som gäller om jag ska få det gjort den här veckan och det behövs! Hmmm...

 
 
Veronica

Veronica

28 april 2010 23:30

Å tack för påminnelsen om deklarationen!! Kul för er att få starta barmarkssäsongen, och att Atka var duktig är ännu kuligare! =)) Trist att minnet om det onda sitter kvar, du får sy en sele med dragkedja eller ngt. *S*

http://tanaraqhuskies.bloggplatsen.se

 
Lia

Lia

2 maj 2010 11:49

Jo deklarationen är inte det roligaste man har att göra direkt. Men jag brukar oxå alltid ta det i sista sekund. Kul att göra hundarna förvånade hihi. Tur att du visade korv iaf och inte massa annat äkligt som finns ute nu som hundarna bara ääälskar...huu

http://www.polarexpressen.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av FRIDA! - 12 augusti 2011 18:28

Nog för att jag har en liten gap och skrik AB till vovve (läs Iluaq) men det finns gränser! Nu låter det som om jag startar larmet i bilen och/eller misshandlar något stackars djur (inte hund alltså), varje gång som jag öppnar en dörr. Jag blir döv, ...

Av FRIDA! - 22 juni 2011 18:13

En i allmänhet ganska trist dag...och vecka egentligen. Atka är sjuk igen, har fått tillbaka urinvägsinfektionen men denna gången med äggvita i urinprovet och förstorad prostata. USH! Stackarn får nu äta antibiotika och dessutom blev han kastrerad ...

Av FRIDA! - 8 april 2011 15:59

Idag fick det blir personspår till båda vovvarna. Både korta och i ordentligt med vind så jag visste ju inte helt hur det skulle gå...länge sedan dom spårade också! Iluaq fick sitta och gapa vid trappan och jag gick iväg med Atka. Han var så supe...

Av FRIDA! - 16 februari 2011 19:39

Tycker ni det har helt dött av i min blogg? Det har det tyvärr...men har lite att skylla på... Har haft brist på egen dator men har nu införskaffat en! Har tillfälligt tre jobb och ett styrelseuppdrag...tar liiiite mer tid än innan! Har två w...

Av FRIDA! - 27 december 2010 15:26

Idag kastade vi oss ut i det vackra vädret på en något annorlunda tur, visade det sig! Magnus åkte först på skotern och jag efter med hundarna på släden och sist kom mamma och pappa med Dudde på skidor. Ute på mossen var det helt underbart vackert!...

Ovido - Quiz & Flashcards