Malamuterna

Alla inlägg den 23 april 2010

Av FRIDA! - 23 april 2010 08:20

Vaknade av en liten Iluaq som sa voff bervid mitt öra. När ska den här malamuten fatta att han inte ska skälla utan yla? Knasvovve! Fördelen med detta något bryska uppvaknande, var att jag tidigt kom mig ut på morgonprommisen. Idag fick båda följa med på en, i Iluaqs värld, lång prommenad. Härligt att kunna ha honom mer lös nu när jag vet vad som är fel med honom, att det inte gör något! Han tycker ju så klart att värlen är STOOOOR så om matte försvinner kommer han bums och letar trots att Atka går åt andra håller. Blir en liten nätt utmaning att behålla den inställningen framöver. Men det är ljuvligt att kunna gå med dem båda lösa tillsammans. Det blir hårt arbete att få det att lyckas!   

    

Slapp Iluaq igår!


Min kamera har gått sönder så tills jag skrapat ihop lite kr till den så får det blir lite mms då och då, men det kostar också kr så risken finns att bloggen blir trist ett tag...om jag inte hittar kr under någon sten snart! Bygge tar på kassan kan man lugnt säga...och så lite vet.kostnader på det...hua hua...


Satte om alla tomatplantor och andra små grönsaker som jag dragit upp från frö, så nu är det ett 40-tal krukor i fönstret. Samtliga ser glada ut fortfarande! Dags för mig att få fixat odlingslådorna och växthuset... Så kul det ska bli att få plantera ut!   När jag ändå höll på fick övriga blommor också ny jord och av bara farten blev det en banankaka bakad också. Efter det var det horisontalläge som gällde!


Lite flängande idag för att fixa metacam till Iluaq, köpa the för utan stormvarning går det inte att starta dagen samt baka lite...


Ovido - Quiz & Flashcards