Malamuterna

Alla inlägg den 10 april 2010

Av FRIDA! - 10 april 2010 17:48

Utflyktsdag idag! Åkte med full bil mot Falkenberg, med var mor, far, grannen och två vovvar. Det är fantastiskt vad det går in mycket i min ford! Vi susade ner till Engelssons och efter en kort felkörning mot Halmstad hamnade vi rätt. Nu är jag LUSPANK! Har shoppat vanliga skor med goretex att ha till jobbet och till vardags, ett par vandringskängor med goretex som är testade och funna helt superbt sköna och lätta, en softshelljacka (100kr!) i knallrött och en fleecetröja och ett par geiters! Bra mycket för 2700kr! Tjoho! Men mitt bankkonto skriker!


Efter shoppingen for vi till ett naturreservat utanför Ullared, med en vacker fors genom ekskogen, och fikade. Toppenställe! Njöt av solen och the och macka och kunde stannat läääänge...men kulturen kallade! Efter att ha tagit ett par cachar på vägen hem for vi innom två konstutställningar i Borås och sedan åkte vi hemmåt.


Jag hoppade av på vägen och tog Atka med mig för att gå hem, ville testa nya kängorna samt ge Atka en prommis, då gårdagen blev usel på den fronten. Bilen åkte iväg och....YYYYYYL!!! Iluaq tokhojtade en bra bit men lugnade sig halvvägs hemma och väl hemma på gården var det inga problem men gissa vilken mördande blick jag fick när jag kom gående   Mer övning på schemat!


Nu tänker jag ta lördagskväll och bara mysa, är helt slut och fortfarande i shock över att jag, JAG, har köpt två, TVÅ, par skor!!! Det är det absolut värsta jag vet att handla och så gick det så bra, hurra!!! En fantastiskt trevlig dag faktiskt! Och ja, vi fick plats på vägen hem med alla shoppingkassarna...för det var inte bara jag som handlade   

Absolut mer utflykter på agendan framöver, MYSIGT!!!



Ovido - Quiz & Flashcards