Malamuterna

Direktlänk till inlägg 28 april 2010

Skumgummikaos och barmarkspremiär!

Av FRIDA! - 28 april 2010 08:33

Kom hem från jobbet igår och tittade in i min hall....den såg något annorlunda ut än när jag lämnat den på morgonen! Hela hallen var fylld med skumgummibitar! Det lilla monstret hade tydligen tyckt att hans bäd skulle DÖ! Det hade den också gjort. Så nu är det läga ett köpa en ny liten bädd och till Iluaqs försvar får man väl säga att han aldrig varit kompis med den ...   

Det är lite ovant att ha ett litet monster i hushållet, då Atka inte alls är sådan. Han har aldrig rivit sönder saker, han har kvar sin ekorre från uppfödaren som han fick med hem första dagen, hel och fin...ja...till nu då för nu har nog Iluaq bantat den lite, hmmm... Dom fick ju varsin ny mjukisleksak härom dagen...båda ytterligt döda nu! Monsterhund!


Barmarkspremiären blev också igår, tjoho!

Selade på Atka och susade iväg på mammas cykel (min är död, inte Iluaqs fel den här gången, haha!). Atka såg ut att NJUTA! Jag började säsongen med att vara TYST, mitt mål, att inte hålla på att prata och tjata hela tiden utan bara vara med, komma med något uppmuntrande och lugnt bra ibland och bara säga något om det behövs. Vi körde bara 3km och hade paus halvvägs vid bäcken, där Atka fick kyla tassarna och bara mysa en stund. Han ville inte alls vända där, men efter ett par meter satte han av i bra trav hemmåt och var superduktig! Inte alls seg och uttråkad som han kan bli den sträckan annars, kul!

När vi kom hem så skulle vi ut med Iluaq och Atka tittade förbryllat på mig: prommenad OCKSÅ??? Puh! Men ner till sjön och bada lite med den tokiga monsterbadaren Iluaq satt fint. Han är verkligen INTE rädd för vatten, helt tossig, kutar runt och stoppar ner huvudet och busar och har sig, det är bara simtagen som saknas! Atka är inte så förtjust i stänkandet... 


Undarar vad den här dagen ska innehålla för trevligheter...?   


En par bilder från Vaggeryd som Brittis tagit, tack för dom!

  

Buniq och Christina framför hennes tält, himla bra att vara på utställning med det här gänget :)

Atka, Iluaq, Lievling, Buniq och Christina!  

 
 
Malin o Alba

Malin o Alba

28 april 2010 09:00

Ha ha!! tur man har en snäll vovve som bara dödar sina leksaker då matte hjälper till;)

http://malinalba.blogg.se

 
ulrica ö

ulrica ö

28 april 2010 12:29

visst är det kul att köpa leksaker som ändå bara dödas rätt omgående? :D
tips på bädd - dollarstore har en i plast, som man sen kan bädda i - dom här var fundersamma först, men nu älskar dom den! till o me stora Luna knölar ner sig i den o hummar o tycker den är skön ;D

http://malamuter.blogspot.com

 
Ingen bild

Brittis

28 april 2010 14:29

Ha ha, roligt att höra om andra marodörer :-). Akke har döda tofflor, döda handskar, döda mjukisdjur och lite annat dött på sitt samvete! De enda mjukisdjur som lever gott hemma hos oss är de pyttesmå frå IKEA, de är tydligen för små för att han ska bry sig.

 
Christina

Christina

28 april 2010 14:29

Rackarns vilka små marodörer vi har fått. Måntro de pratar med varandra och lär sig en massa dumheter... :-)

Jag tror jag får anlita dig som handler till Buniq nästa gång när hon ställer upp sig så snyggt för dig.

http://www.malamuteberger.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av FRIDA! - 12 augusti 2011 18:28

Nog för att jag har en liten gap och skrik AB till vovve (läs Iluaq) men det finns gränser! Nu låter det som om jag startar larmet i bilen och/eller misshandlar något stackars djur (inte hund alltså), varje gång som jag öppnar en dörr. Jag blir döv, ...

Av FRIDA! - 22 juni 2011 18:13

En i allmänhet ganska trist dag...och vecka egentligen. Atka är sjuk igen, har fått tillbaka urinvägsinfektionen men denna gången med äggvita i urinprovet och förstorad prostata. USH! Stackarn får nu äta antibiotika och dessutom blev han kastrerad ...

Av FRIDA! - 8 april 2011 15:59

Idag fick det blir personspår till båda vovvarna. Både korta och i ordentligt med vind så jag visste ju inte helt hur det skulle gå...länge sedan dom spårade också! Iluaq fick sitta och gapa vid trappan och jag gick iväg med Atka. Han var så supe...

Av FRIDA! - 16 februari 2011 19:39

Tycker ni det har helt dött av i min blogg? Det har det tyvärr...men har lite att skylla på... Har haft brist på egen dator men har nu införskaffat en! Har tillfälligt tre jobb och ett styrelseuppdrag...tar liiiite mer tid än innan! Har två w...

Av FRIDA! - 27 december 2010 15:26

Idag kastade vi oss ut i det vackra vädret på en något annorlunda tur, visade det sig! Magnus åkte först på skotern och jag efter med hundarna på släden och sist kom mamma och pappa med Dudde på skidor. Ute på mossen var det helt underbart vackert!...

Ovido - Quiz & Flashcards