Malamuterna

Direktlänk till inlägg 17 april 2010

Spårning med besök och prommenad i blåsten...

Av FRIDA! - 17 april 2010 14:29

Igår var det stoa bakdagen...eller något sånt! Bakade i alla fall tre sorters bröd, mums så gott det blev! Så nu är frysen full ett tag till. Hade tänkt mig auktion på kvällen men det var bara en massa äkta mattor och inga bra pryttlar som jag behöver så jag åkte hem igen...undrar när jag ska få fatt på en potatismosare!

Traskade ut med vovvarna i hagen och satte dom i varsitt träd medan jag la två personspår med pankaksslut. Precis när jag var klar med Atkas vem kommer då? Jo Iluaq, men koppel och allt! På något vänster hade han fått upp pistolhaken och kom sättande, tokvovven! Så när Atka skulle gå sitt spår fick Iluaq sitta i dubbelkoppel! Dom var ganska så duktiga men spåret låg lite för kort tid och det blåste så det var lite knivigt ibland men dom gjorde sig helt klart förtjänta av pannkakorna!   


I morses kom Kristina och Karl och Favve och vi traskade Favves spår. Han har lite brottom den busen i början så nästa gång ska vi göra det enormt svårt i starten för att se om han kan sakta ner något. Men han var jätteduktig! Atka hade redan fått gå sitt spår på morgonkvisten och han tog det lite lugnare den här gången. Men spåret var jättesvårt för det passerar en massa ben och dessutom ligger det en döing inte långt därifrån, elak matte   Men det gick ganska så bra faktiskt, lite mer fokusering och så vore det trevligt om han slutade pinka när han spårar! En dumhet han börjat med, grrrr!


Lång mysig fika med Kristina, mycket bröllopssnack så klart, ska bli kul att fara upp på den tillställningen! När hon for packade jag in vovvarna i bilen och for till Olofstorp för att ta mig en prommis. Tog Iluaq förts och han fick vara lös och det var lite läskigt att vara i en ny skog med alla dofter och så blåste det rejält, plutten höll sig så när och fint så! Kan han komma ihåg det framöver också vore det ju fint...

In med honom i bilen och ut med Atka. Iluaq gapade och skrek en stund men sedan blev det lugnt, han sov iaf när vi kom tillbaka! Traskade rakt genom skogen utan vägar och stigar och Atka njöt. Lite mycket viltsvinsspår för att jag skulle våga ha honom lös i skogen men på vägen fick han traska lös och filura en stund.

Nu har dom fått tugga i sig lite ben och ligger här och njuter. Ska koka mig the och mysa soffa en stund och vila fötterna...mmm...härligt med helg!   


 
 
Linda S

Linda S

17 april 2010 19:42

Låter som om du har det riktigt bra, passa på att njut, det är du väl värd!

http://polarcollie.bloggagratis.se

 
ulrica ö

ulrica ö

18 april 2010 11:38

låter som en härlig helg!! :)

http://malamuter.blogspot.com

 
Veronica

Veronica

18 april 2010 19:58

Duktiga spårhundar du har!! Låter som du med haft en fin helg. =)

http://tanaraqhuskies.bloggplatsen.se

 
Malin o Alba

Malin o Alba

19 april 2010 07:54

ÅÅh vad duktig du e och vad jätte snyggt det blir i bad/tvättstuga!! Härligt att få det så fint o stort hemma!!!

http://malinalba.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av FRIDA! - 12 augusti 2011 18:28

Nog för att jag har en liten gap och skrik AB till vovve (läs Iluaq) men det finns gränser! Nu låter det som om jag startar larmet i bilen och/eller misshandlar något stackars djur (inte hund alltså), varje gång som jag öppnar en dörr. Jag blir döv, ...

Av FRIDA! - 22 juni 2011 18:13

En i allmänhet ganska trist dag...och vecka egentligen. Atka är sjuk igen, har fått tillbaka urinvägsinfektionen men denna gången med äggvita i urinprovet och förstorad prostata. USH! Stackarn får nu äta antibiotika och dessutom blev han kastrerad ...

Av FRIDA! - 8 april 2011 15:59

Idag fick det blir personspår till båda vovvarna. Både korta och i ordentligt med vind så jag visste ju inte helt hur det skulle gå...länge sedan dom spårade också! Iluaq fick sitta och gapa vid trappan och jag gick iväg med Atka. Han var så supe...

Av FRIDA! - 16 februari 2011 19:39

Tycker ni det har helt dött av i min blogg? Det har det tyvärr...men har lite att skylla på... Har haft brist på egen dator men har nu införskaffat en! Har tillfälligt tre jobb och ett styrelseuppdrag...tar liiiite mer tid än innan! Har två w...

Av FRIDA! - 27 december 2010 15:26

Idag kastade vi oss ut i det vackra vädret på en något annorlunda tur, visade det sig! Magnus åkte först på skotern och jag efter med hundarna på släden och sist kom mamma och pappa med Dudde på skidor. Ute på mossen var det helt underbart vackert!...

Ovido - Quiz & Flashcards