Malamuterna

Direktlänk till inlägg 23 februari 2010

Vovvar på jobbet och snösorken dyker igen!

Av FRIDA! - 23 februari 2010 18:18

Idag fick det vara nog med sjuklighet så jag for till jobbet. Inte var jag pigg nog egentigen...suck...Tur jag fick gjort lite innan jag åkte och att jag kan jobba vidare hemmifrån imorgon, blir kanon. Vovvarna fick följa med till jobbet idag då jag hade en lite kortare dag. En fröjd att Iluaq nu inte kräks i bilen, det verkar vara rätt ok med honom nu! Ibland händer det men mest på min egen väg där det är skumpigt. Men det verkar växa bort och det är det viktigaste, puh!

Vi tog en liten rastrunda när vi kom fram och så fick vovvarna sitta i bilen och mysa medan jag fick lite undanjobbat. Det är en fröjd med polarhundar som trivs fint i kylan i bilen, men två vovvar värmer ganska bra kan jag säga! Vid lunch tog vi oss en runda runt villakvarteren och dom var båda jätteduktiga när det kom bilar och folk, kul! Iluaq plöjde sig fram i snödrivorna, snösork som han är. Undrar hur detta ska gå när snön tinar...får verkligen hoppas att han inte är lika mycket lersork!

På slutet av turen kom en man med en hanhund och han var så jättesnäll och gick tillbaka en bit så vi kunda passera. Svårt med utrymmet när det är jätteplogkarmar överallt! Atka laddar för alla hundar han ser nu så här måste läggas ner tonvis med träning igen. Vet inte riktigt vad det är  som trïggar honom men lägga tid på det är ett måste. Han ska inte lära Iluaq dessa dumheter heller ju!

Iluaq skulle få en liten snabbrastning innan vi åkte hem för han blir så uppslukad att han glömer kissa och det gjorde han inte förens han kom hem idag heller, knas! Men ut i snön och ploga runt med huvudet låååångt ner och så upp och titta strålande på matte, vad jag skrattade! Folk som går förbi måste ju undra vad min lilla hund gör i snön egentligen och speciellt när han rullar nedför plogkarmar och liggar vid mina fötter och bara gosar i snön! Hihihi!Han är helt tossig!

När vi kom hem blev det prommis med massor av godis i fickan, som dom äter dom här två! Men dom gör sig också förtjänta av det och jag ser det som investering i bra kontakt och inkallningsträning med Iluaq! Men dom är så bra att dom glömmer att bara gå på prommenad! Dom hänger vid min sida och har stenkoll, härligt! Så det blir koppel på för att ta träningspaus! Men inte på vägen hem för Iluaq ska KUTA hem och drar i kopplet då, så det undviker jag medan jag tränar koppel på väg ut, som går kanonbra.

Igår bar dom mina vantar hem men Iluaq tappade sin när han såg pappa så jag tog den med sista biten och hittade Atka hemma som vanligt...men UTAN vante! Efter en stunds letande studerade jag Atka istället och som han sneglade mot en lite kulle i snön...aha...en nedgrävd vante! Tokhund! Han har aldrig gjort det förut, men det är väl för att inte Iluaq skulle få den! Hihihi!

Nu ska matte vila sig så kanske hon blir bättre någon gång...vill bli frisk NU!!!

 
 
Veronica

Veronica

23 februari 2010 19:27

Hihi men mina hundar är ju så små så de får bara lös småå bitar. *S* Vilka duktiga vovvar du har, och Atka är ju för gullig som gräver ner vante. *fnissar*

http://tanaraqhuskies.bloggplatsen.se

 
Malin o Alba

Malin o Alba

23 februari 2010 19:58

Snuttgullhundarna!! Härligt att två pälsiga vänner att skratta åt!!!

http://malinalba.blogg.se

 
Ingen bild

Britt med Akke & Sinik

24 februari 2010 10:35

Ha ha, Akke älskar också att leka med mina vantar och gömmer dem ibland för Sinik men jag ser vad han vaktar så det är bara att leta fram dem. Skönt att du är på bättringsvägen!

 
Lia

Lia

25 februari 2010 19:29

Tack för kommentaren på min blogg. Kul att hitta nya polarbloggar att läsa :) Fina hundar!

http://www.polarexpressen.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av FRIDA! - 12 augusti 2011 18:28

Nog för att jag har en liten gap och skrik AB till vovve (läs Iluaq) men det finns gränser! Nu låter det som om jag startar larmet i bilen och/eller misshandlar något stackars djur (inte hund alltså), varje gång som jag öppnar en dörr. Jag blir döv, ...

Av FRIDA! - 22 juni 2011 18:13

En i allmänhet ganska trist dag...och vecka egentligen. Atka är sjuk igen, har fått tillbaka urinvägsinfektionen men denna gången med äggvita i urinprovet och förstorad prostata. USH! Stackarn får nu äta antibiotika och dessutom blev han kastrerad ...

Av FRIDA! - 8 april 2011 15:59

Idag fick det blir personspår till båda vovvarna. Både korta och i ordentligt med vind så jag visste ju inte helt hur det skulle gå...länge sedan dom spårade också! Iluaq fick sitta och gapa vid trappan och jag gick iväg med Atka. Han var så supe...

Av FRIDA! - 16 februari 2011 19:39

Tycker ni det har helt dött av i min blogg? Det har det tyvärr...men har lite att skylla på... Har haft brist på egen dator men har nu införskaffat en! Har tillfälligt tre jobb och ett styrelseuppdrag...tar liiiite mer tid än innan! Har två w...

Av FRIDA! - 27 december 2010 15:26

Idag kastade vi oss ut i det vackra vädret på en något annorlunda tur, visade det sig! Magnus åkte först på skotern och jag efter med hundarna på släden och sist kom mamma och pappa med Dudde på skidor. Ute på mossen var det helt underbart vackert!...

Ovido - Quiz & Flashcards