Malamuterna

Alla inlägg den 27 februari 2010

Av FRIDA! - 27 februari 2010 08:36

Ja, här går det ett steg fram och två tillbaka. Blir frisk från min seeega förkylning och vad händer? Jo, jag blir magsjuk! Hur snällt var det? Försöker repa mig men det verkar vara lika seg variant som förkylningen...så lite synd om mig nu tycker jag faktiskt! Man känner sig fasligt klen när man inte kan gå med hundarna 200m en gång! Men dom är underbara mina små luddhögar, bara gillar läget! Jag är imponerad!

Mamma skulle vara snäll och ta ut dem på prommenad i förrgår och jag rustade henne med lite godisar och koppel. tittade ut genom fönstret och såg henne inte, trode hon skullehunnit upp  backen vid det här laget...hmmm...går och tittar ut genom fönstret och bryter ihop av skratt! På gården ligger Atka på rygg och myyyser och Iluaq ligger brevid och tittar på mamma och liksom undrar, vad är det du vill att vi ska göra egentligen? Vaddå gå prommenad, varför det? Sa till mamma att ta Atka i koppel några meter så följer han nog med och det gjorde han också, knasvovven!  

En liten detalj som jag glömde tala om för mamma var att när vi vänder så får vovvarna oftast värsta busrycket och vill kuta hemmåt och busa på vägen och det har dom fått göra nu. Iluaq är lite tokig hund som drar när han ska HEM inte IVÄG! Och för att inte uppmuntra detta så undviker jag att ha dem i koppel hela vägen hem, utan bara korta bitar för att lära Iluaq att inte dra. (går bra f.ö.) Men mamma visste inte detta och från att ha gått med två snälla icke dragande draghundar fick hon plötsligt 70 kg gallopp framför sig och bus och snack och bus igen. Men hon klurade ut att släppa dem måste vara det bästa!   Dom kutar ju inte hela vägen hem utan en bit och så kommer dom och kollar att man är med, duktiga vovvar!

Mängden godis på prommenaderna är enorm, men dom har finfin kontakt så jag vill jobba så mkt jag kan på det nu när det är snö och inte så mycket dofter. Märktes stor skilnad bara idag på morgonrastningen att dofterna kommer fram när det tinar. Dom är så duktiga att prommenaderna blir bara träning och jag måste ta dem i koppel för att dom ska vila lite! Man kan bara hoppas och jobba stenhårt och se OM jag kommer att kunna ha båda vovvarna lösa i framtiden...jag HOPPAS för så lyckliga dom är då!


Fyndade tre lampor på auktion igår för 20 kr, ska bli kul att få upp dem idag! Vore kul att få köpt bokhyllor snart också, så trött på alla kassar på golvet! Det finns att göra på husfronten...kakling av badrummet står näst i tur. Fast först av allt: BLI FRISK!

Ovido - Quiz & Flashcards