Malamuterna

Direktlänk till inlägg 5 februari 2010

Älgar och packning!

Av FRIDA! - 5 februari 2010 18:06

Imorgon bär det av mot Särna och Malamuteveckan! Första gången jag ska dit så jag är lite pirrig! En hel veckas hundkörande och vovvepratande ska det bli och jag hoppas jag träffar på trevliga och glada människor, för jag känner knappt någon...iiihhh!!!  Har dock hört att det är nyttigt att utsätta sig för lite ibland... 

Under veckan ska jag lyssna på både foder och massageföreläsning och förutom det mest vara ute och njuta! I slutet av veckan ska jag köra ett prova-på lopp som är 2 X 3 mil, dvs. 3 mil dag ett, sova och så 3 mil dag två...mycket intressant att se hur DET ska gå...låååångt...jobbigt....hihihi! Känns bra att bara testa också och inte känna press att man måste klara det på dom 6h totalt (båda dagarna tillsammans, 3h/dag) utan kan ta den tid det tar och känna på det lite...


Återkommer förhoppningsvis trött, lycklig och uppfylld av en hel veckas totalt hunderi!!!


I morses tittade jag ut genom fönstret och stog och funderade ett tag...visst är det där en buske? Väldigt mörk buske? Kan jag ha missat att den busken faktiskt växer där? Hmmm...ok, dags att hämta kikaren, men visst är det en buske det där! Jösses, jag ser säkert helt galet, det är nog en buske...Hämtar kikaren...tittar på busken...busken viftar på öronen...busken är definitivt en älg! Har aldrig tittat så ingående och nära på en liggande älg! Det var som ett stort huvud bara (med viftande öron så klart) och resten av kroppen syntes inte på grund av all snön! Det är ju BRA med snö här nu! Atka var mycket intresserad och spanade intensivt på älgen, han fattade så klart redan innan den steg upp att det INTE var en buske! Det tokiga var ju att han och Iluaq var ute i över en timma på andra sidan huset på morgon och inte kände lukten! Snacka om vindstilla morgon! Dessutom -12 grader och massor med snö, så doften blir ju ganska så klen...

Här kommer bilder på...busken/älgen   

  

En buske, helt klart!

        

  

Absolut det bästa med hela älghändelsen...älgen har mumsat lite tall och traskar ner mot iskanten...står och funderar och vädrar i luften och ser ut som om han gör sig redo för sin dag...sedan älgar han i sakta mak iväg längs kanten...så där som bara älgar kan...underbart vackert!

 
 
Linda S

Linda S

5 februari 2010 19:49

Häftigt med älgbesök!! Hoppas att du och grabbsen får en toppenvecka!!

http://polarcollie.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Malin o Alba

8 februari 2010 17:37

Vad spännande o kul på malamutveckan!! Hoppas du är fylld av kunskap och erfarenheter då du kommer hem...
Snygg älg... de är för häftiga!!

Kramen

 
Veronica

Veronica

17 februari 2010 20:22

Hej hopp! Här var det ouppdaterad! Skärpning Frida!! =))) Kul att se älgbilderna. De är som söta de där djuren. =) Jo de satte ju i sig HELA benet, några hade lämnat en liiiten bit. Så att de har mycket flis och ben i magen ställer nog till det rejält. Trist för det finns massor att hämta där det kom ifrån till super pris. Men vet inte om jag vågar ge om de spyr av det? Hur gör du? Jo jag länkar till din blogg med, så slipper jag gå genom facebook för att hitta dig. =)) Hoppas det är ok? *kram*

http://tanaraqhuskies.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av FRIDA! - 12 augusti 2011 18:28

Nog för att jag har en liten gap och skrik AB till vovve (läs Iluaq) men det finns gränser! Nu låter det som om jag startar larmet i bilen och/eller misshandlar något stackars djur (inte hund alltså), varje gång som jag öppnar en dörr. Jag blir döv, ...

Av FRIDA! - 22 juni 2011 18:13

En i allmänhet ganska trist dag...och vecka egentligen. Atka är sjuk igen, har fått tillbaka urinvägsinfektionen men denna gången med äggvita i urinprovet och förstorad prostata. USH! Stackarn får nu äta antibiotika och dessutom blev han kastrerad ...

Av FRIDA! - 8 april 2011 15:59

Idag fick det blir personspår till båda vovvarna. Både korta och i ordentligt med vind så jag visste ju inte helt hur det skulle gå...länge sedan dom spårade också! Iluaq fick sitta och gapa vid trappan och jag gick iväg med Atka. Han var så supe...

Av FRIDA! - 16 februari 2011 19:39

Tycker ni det har helt dött av i min blogg? Det har det tyvärr...men har lite att skylla på... Har haft brist på egen dator men har nu införskaffat en! Har tillfälligt tre jobb och ett styrelseuppdrag...tar liiiite mer tid än innan! Har två w...

Av FRIDA! - 27 december 2010 15:26

Idag kastade vi oss ut i det vackra vädret på en något annorlunda tur, visade det sig! Magnus åkte först på skotern och jag efter med hundarna på släden och sist kom mamma och pappa med Dudde på skidor. Ute på mossen var det helt underbart vackert!...

Ovido - Quiz & Flashcards