Malamuterna

Direktlänk till inlägg 29 juni 2010

Ny respekt för våtexem!!!

Av FRIDA! - 29 juni 2010 17:07

Idag bar det iväg till vetrinären med Atka och JA, snart får man skaffa klippkort   

Han har fått våtexem / hot spot på huvudet och JISSES så fort det gick för det att bli stort, äckligt, stinkande och jättejobbigt för Atka! Han har haft det innan på huvudet men då har det gått bra och det har förvunnit. Nu hade han en liten plupp några dagar och i söndags kom han och hade kliat sig, stoooor karl fläck! Trode i min enfald att det kanske gick att göra något åt själv och gav det en dag...men det var helt fel! Det växte flera centimeter på ett dygn! Hittade inte tratten förens idag heller så han passade ju så klart på att klia lite till...och imorses tyckte han att det gjorde ont också.


Så, in till vet, söva och raka. Han tyckte det var jobbigt idag också, men lite lugnare när det bara var en vet i rummet. Skönt är att han slutar vara panikslagen så snart han får lite utrymme, då är allt lugnt igen. Han var jättesvårväkt dock, fick nästan bära ut honom! Nu börjar han repa sig och har ätit och fått i sig första svängen med antibiotika, skönt!


Lite bökigt nu med två hundar och bara en inhängnad...den där hundgården alltså...den vore bra...hmmm...Men Iluaq har fått träffa Atka några gånger nu och det har gått bra, men i natt blir det avspärrning med kompostgaller så allt håller sig lugnt. Vill inte ha trattad vovve med busig valp, känns som en dum idé! HOPPAS på att trattiden  blir KORT!!!!!!!!!!!!


Fräscha bilder först på skabbråttan  



  

Krasslig vovve får ligga i bilen och det är det bästa som FINNS!!!

 
 
Brittis

Brittis

30 juni 2010 08:47

Men stackars Atka då! Är det inte det ena så är det det andra...hoppas det läker snabbt.

*fniss* Såg din kommentar om höjdskräck. Jag har också åkt pariserhjulet (fast på Gröna Lund) och hållt mig krampaktigt, sjönk så långt ner jag kunde och tittade i golvet. Aldrig mer, det säger jag bara!

http://snow-face.com

 
eahunddagis

eahunddagis

30 juni 2010 14:16

Stackarn, raka bort pälsen på huvudet..
Vågar inte hoppas på för mycket men schampot har hjälpt väldigt mycket, nu är de bara tre rosa/vita kala fläckar utan var nu!
Så som de ser ut nu behöver vi inte raka honom!

Härligt att se att vi har malamute läsare ;p

http://eahunddagis.blogg.se

 
eahunddagis

eahunddagis

1 juli 2010 14:46

tack vi med! Nu har vi iallafall bokat stuga :)

http://eahunddagis.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av FRIDA! - 12 augusti 2011 18:28

Nog för att jag har en liten gap och skrik AB till vovve (läs Iluaq) men det finns gränser! Nu låter det som om jag startar larmet i bilen och/eller misshandlar något stackars djur (inte hund alltså), varje gång som jag öppnar en dörr. Jag blir döv, ...

Av FRIDA! - 22 juni 2011 18:13

En i allmänhet ganska trist dag...och vecka egentligen. Atka är sjuk igen, har fått tillbaka urinvägsinfektionen men denna gången med äggvita i urinprovet och förstorad prostata. USH! Stackarn får nu äta antibiotika och dessutom blev han kastrerad ...

Av FRIDA! - 8 april 2011 15:59

Idag fick det blir personspår till båda vovvarna. Både korta och i ordentligt med vind så jag visste ju inte helt hur det skulle gå...länge sedan dom spårade också! Iluaq fick sitta och gapa vid trappan och jag gick iväg med Atka. Han var så supe...

Av FRIDA! - 16 februari 2011 19:39

Tycker ni det har helt dött av i min blogg? Det har det tyvärr...men har lite att skylla på... Har haft brist på egen dator men har nu införskaffat en! Har tillfälligt tre jobb och ett styrelseuppdrag...tar liiiite mer tid än innan! Har två w...

Av FRIDA! - 27 december 2010 15:26

Idag kastade vi oss ut i det vackra vädret på en något annorlunda tur, visade det sig! Magnus åkte först på skotern och jag efter med hundarna på släden och sist kom mamma och pappa med Dudde på skidor. Ute på mossen var det helt underbart vackert!...

Ovido - Quiz & Flashcards