Malamuterna

Direktlänk till inlägg 19 maj 2010

Tomaterna i växthuset och allmän uppdatering...

Av FRIDA! - 19 maj 2010 20:31

Idag har jag gjort ett litet röj!

Tomatplantorna har fått flytta ut i växthuset och det var ett grävande och ett bärande innan det blev klart, men nu ser det rikigt fint ut. Om jag får halv skörd på alla dessa så...ja, jag kan äta tomater till förbannelse! Perfekt! Det är gula och randiga och körsbärs- och vildtomater! Spännande! En liten akleja har någon gång under förra året flyttat in och överlevt, så den får stå kvar och mysa i värmen därinne. Några tomatplantor fick inte plats så fyra får stå ute på trappan, kan vara kul att se vad det blir för skilnad i skörd.


Gjorde ett röj på gården och plockade hundbajs och sedan ett röj inne och med damsugning och tvätt...kan bara inte fatta hur mycket grus som kommer IN i huset?!?!?! ndustridamsugare nästa kanske? Just nu ligger det två typer ute i regnet och riktigt samlar grus som dom kommer in med...hmmm...dessutom regnar det! Men det är ett riktigt vackert stilla sommarregn, mysigt att ligga och lyssna på.


I helgen var jag i Dalarna för att gå på bröllop. En mycket trevlig tillställning som inte var stel någon stans! Har varit på två bröllop tidigare och det var inte speciellt kul... Men det här var jättekul! En massa babblande och dansande halva natten! Myggen var dock som 747:or och betten därefter så minnena från kvällen är även fysiska!

Njöt av värmen som kom på lördagen genom att ligga i skuggan vid ett vattendrag, läste bok och drack the och hade två mysvovvar med mig, perfekt semester!


Iluaq har varit på sin kurs igen igår, han är faktiskt riktigt duktig! Faktiskt är alla det, himla kul att se att alla redan har jobbat en hel del med sina vovvar! Denna gången var det godisträd, inkallningsträning och att hunden själv skulle kunna hitta vägen runt ett träd när dom hamnat på fel sida med kopplet. Med tanke på eftermiddagens prommenad så var det en mycket trött Iluaq som kom hem. Vi tog en prommis och vovvarna sprang lösa och då FÖRSVANN matte SPÅRLÖST! Panik i lägret! DOm kutade fram och tillbaka, och Atka som ändå är van att spåra gjorde endast något litet försök, han glömde det i stressen. Helt plötsligt dök matte upp igen och alla var glada och nöjda, men Iluaq hade gått upp lite i stress så han badade och dök som en tok! Men en stund med godis och koppel så var han lugn igen. En riktig badhund! Han måste ha en släng golden retriver i sig...medan Atka har en släng av sharpei!


Pratade med min vet och han tyckte vi skulle utreda Atka mer, att det nog visst kunde gå att göra något åt hans artros i armbågarna, så det hoppas jag på nu! I alla fall förbättre läget. Ska ner om några veckor och kolla, efter att ha inväntat och sett hur Iluaq mår nu när jag slutat med metacamet. Iluaq är ju näst intill fri från hälta nu, tjoho! Hoppas det håller i sig!


Men nu...soffa...the...och lite film!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av FRIDA! - 12 augusti 2011 18:28

Nog för att jag har en liten gap och skrik AB till vovve (läs Iluaq) men det finns gränser! Nu låter det som om jag startar larmet i bilen och/eller misshandlar något stackars djur (inte hund alltså), varje gång som jag öppnar en dörr. Jag blir döv, ...

Av FRIDA! - 22 juni 2011 18:13

En i allmänhet ganska trist dag...och vecka egentligen. Atka är sjuk igen, har fått tillbaka urinvägsinfektionen men denna gången med äggvita i urinprovet och förstorad prostata. USH! Stackarn får nu äta antibiotika och dessutom blev han kastrerad ...

Av FRIDA! - 8 april 2011 15:59

Idag fick det blir personspår till båda vovvarna. Både korta och i ordentligt med vind så jag visste ju inte helt hur det skulle gå...länge sedan dom spårade också! Iluaq fick sitta och gapa vid trappan och jag gick iväg med Atka. Han var så supe...

Av FRIDA! - 16 februari 2011 19:39

Tycker ni det har helt dött av i min blogg? Det har det tyvärr...men har lite att skylla på... Har haft brist på egen dator men har nu införskaffat en! Har tillfälligt tre jobb och ett styrelseuppdrag...tar liiiite mer tid än innan! Har två w...

Av FRIDA! - 27 december 2010 15:26

Idag kastade vi oss ut i det vackra vädret på en något annorlunda tur, visade det sig! Magnus åkte först på skotern och jag efter med hundarna på släden och sist kom mamma och pappa med Dudde på skidor. Ute på mossen var det helt underbart vackert!...

Ovido - Quiz & Flashcards