Malamuterna

Alla inlägg den 23 maj 2010

Av FRIDA! - 23 maj 2010 18:15

Idag har jag haft pysselträff hemma hos mig tillsammans med Linda och Johan och Jennie. Tyvärr var det flera som hoppade av på slutet, men två nya tjejer dök upp, jättekul! Det var varmt så det blev bara en liten kort 2,5km tur och då fick vi ändå stanna och bada hundarna halvvägs.


Först ut var Zolo som hare och småpluttarna Iluaq och Rimma, samtliga skötte sig finfint! Impad över Iluaqs frammåtanda, han bara tuffade på som om detta var något han pysslat med många gånger...det var andra gången! KUL!

Andra heatet bestod av Atka, Dimma och Atlaz som också knatade på bra. Atka sa att han hade jätteont i höger fram när vi kom tillbaka, men nu kan jag inte finna något fel...kanske bara en överslagshandling... Ska bli skönt att komma till vet med honom så att han kanske kan bli lite bättre...


Man kan lätt säga att det tog på krafterna för samtliga, hundarna är jättetrötta och jag också! Men kul och trevligt blev det! Nu ska här planeras för en hel serie med träffar! Tjoho!!!


Iluaq och Rimma, pluttarna joggar på!

Linda och Zolo 

  

Johan gör sig redo med Dimma

 

Hur snygg är man på träff egentligen...?Hmmm...

     

Rimma och Iluaq myser medan sorpojkatna får springa!

Dimma och Johan först och jag och Atka efter 

Jennie och Atlaz

Så jättetrött Iluaq!

          

Ovido - Quiz & Flashcards