Malamuterna

Direktlänk till inlägg 8 maj 2010

Utställning i Larv och gå gå gå i skogen

Av FRIDA! - 8 maj 2010 16:27

Trotsade vädret och susade iväg till Larv för att heja på Christina och Buniq i ringen. Som tur var höll det upp tills dom var klara och när jag åkte började det regna lite mer. Först fick Iluaq vara med och kolla in alla skumma vovvar som var överallt och sitta i tältet och mysa med Buniq. Han tog det hela ganska så med ro och hade klart tid att äta lite korvbitar medan vi kryssade oss fram mellan folk. Iluaq fick vara smakråd när vi skulle köpa med oss lite torkade köttbitar, han valde ren   Hittade ett ställ med 6 leksaker för 100kr och slog till, perfekt till lydnads och unghundsträningen, så kanske jag kan få bort lite av godis behovet! Köpte också en fäll till bilen till Iluaqs sida så han har något bra att ligga på han också samt kastade längtansfulla blickor mot några bäddar som verkade såååå bra...men det klarar inte ekonomin just nu, shoppade mer en jag skulle ändå!   

Iluaq fick sitta i bilen en stund och Atka fick följa med och spana in doggar och mysa med Buniq som blev lika förtjust som vanligt, hihi. Atka skötte sig också ganska så bra, lite mycket dragande i kopplet till olika väldoftande fläckar men annars så var det rätt bra hyfs på killen. Han hade dock INTE tid att äta någon fånig korv!

Trötta och nöjda doggar hade jag med mig i bilen efter ett par timmar, en trevlig lite utflykt! Så många skumma hundraser det finns...och småhundsägare som inte reagerar när deras hundar står och gör utfall på utfall utan bara tittar på dom, suck!

Stannade i bokskogen på vägen hem och traskade en liten sväng, underbart med alla vitsippor men något regnigt.


Efter lite lunch var det dags att gå gå gå i skogen, spårläggardags! Har lagt två riktigt långa spår till Atka och Favve och ett lite kortare till Dudde. Imorgon bitti ska jag ut och lägga två spår till som Aska och Zolo ska få traska. Det tog sin lilla tid! Tyckte det var lika bra att ta ut Atka och Iluaq också på en tur och det blev över stock och sten, så nu är dom jättenöjda och matte trött i foten   Lite långt för Iluaq blev det kanske, även om det egentligen inte var någon lång tur alls, men det är mycket att göra på en och samma dag för en liten valpis! Men nu ska dom bara få ligga här och mysa och kanske få något gott tuggis ikväll, har en känsla av att matte sagt något om det..hmmm...Det är dom värda mina små godingar!    

Imorgon blir det jaktstig och besök och spårning och förhoppningsvis blir jag även ägare till en trehjuling!

 
 
Linda S

Linda S

8 maj 2010 17:17

Jösses, du ser verkligen till att hålla dig sysselsatt. ;o) Ses i morgon!

http://polarcollie.bloggagratis.se

 
Veronica

Veronica

9 maj 2010 14:47

Kul med shopping! Är alltid kul att köpa hundsaker, då får jag aldrig dåligt samvete, för det är ju sånt som man MÅSTE ha! *S* Hoppas du är ägare till en 3-hjuling nu! =) Ta kort på den sen och lägg ut. =)

http://tanaraqhuskies.bloggplatsen.se

 
Lia

Lia

10 maj 2010 18:28

Kul med en trehjuling nu är det bara att köpa en fyrhjuling också då har du att byta av :) Förstår inte vad det är med polarisar och ren det värkar ligga högt upp på listan. Och man kan aldrig köpa för mycke saker till sina älsklingar :D

http://www.polarexpressen.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av FRIDA! - 12 augusti 2011 18:28

Nog för att jag har en liten gap och skrik AB till vovve (läs Iluaq) men det finns gränser! Nu låter det som om jag startar larmet i bilen och/eller misshandlar något stackars djur (inte hund alltså), varje gång som jag öppnar en dörr. Jag blir döv, ...

Av FRIDA! - 22 juni 2011 18:13

En i allmänhet ganska trist dag...och vecka egentligen. Atka är sjuk igen, har fått tillbaka urinvägsinfektionen men denna gången med äggvita i urinprovet och förstorad prostata. USH! Stackarn får nu äta antibiotika och dessutom blev han kastrerad ...

Av FRIDA! - 8 april 2011 15:59

Idag fick det blir personspår till båda vovvarna. Både korta och i ordentligt med vind så jag visste ju inte helt hur det skulle gå...länge sedan dom spårade också! Iluaq fick sitta och gapa vid trappan och jag gick iväg med Atka. Han var så supe...

Av FRIDA! - 16 februari 2011 19:39

Tycker ni det har helt dött av i min blogg? Det har det tyvärr...men har lite att skylla på... Har haft brist på egen dator men har nu införskaffat en! Har tillfälligt tre jobb och ett styrelseuppdrag...tar liiiite mer tid än innan! Har två w...

Av FRIDA! - 27 december 2010 15:26

Idag kastade vi oss ut i det vackra vädret på en något annorlunda tur, visade det sig! Magnus åkte först på skotern och jag efter med hundarna på släden och sist kom mamma och pappa med Dudde på skidor. Ute på mossen var det helt underbart vackert!...

Ovido - Quiz & Flashcards