Malamuterna

Direktlänk till inlägg 5 maj 2010

Spåra, baka, cykla...vilken dag!

Av FRIDA! - 5 maj 2010 16:02

En aktiv dag måste jag säga!

Upp tidigt och sätta en bulldeg och en bröddeg. Sedan packa in vovvar i bilen och åka för att träffa Kristina och Favve och gå dom spår jag la igår. Då var det snöstorm och uuuurkväder, mycket trevligare idag! Gick först prommenad med båda i värsta riset på ett hygge, sedan tur med Iluaq, sedan la jag spåret och slutligen tog jag Atka på en tur...lite trötta ben efter detta!

Både Favve och Atka gjorde bra ifrån sig, nu är det dags att åka på längden! Trots allt som det regnat och snöat så var dom relativs spårnoga och tog det lugnt. Atka hade lite viltkänning och Favve hade sitt vanliga snurrande i starten. Iluaq satt och hojtade i bilen så han var lika trött som Atka när vi kom hem   

Bakade och bakade och bakade...mumsiga vanlij och kardemummabullar blev det och så två fina limpor och lite frallor! Härligt!


Så bar det iväg med cykel och Atka runt sjön, 8km. Tyvärr såg jag att han är lite oren i gången igen, han har nog ont i vänster fram igen, skit! Men vi hade en mysig tur och Atka traskade på i lagom takt. Lite väl många pinkstopp när vi passerat ett par gårdar bara, grrr! Han ligger nu här ute och ser såååå nöjd ut!

En liten bild på en Atkarumpa:

  

När vi kom hem så var det Iluaqs tur! Han var dock såååå sömnig så det tog ett tag att få honom att vakna men sedan åkte selen på och vi stack iväg med cyklen en sväng. Iluaqs första tur framför cykeln! Det gick kanonbra! Visst, först var han lite fundersam och sprang brevid mig men efter en liten bit travade han iväg framför mig, stolt över min lilla plutt! Inte var det läskigt på något vis och när vi sedan vände hemmåt så var det sträckt lina, även om han bara trippade fram. En bra första gång helt klart!

Iluaqplutten! 


Så nu känner jag mig rätt mör...och ska bara sitta och data mig en stund och vila...skönt! Imorgon till göteborg med jobbet, vilket innebär lite sovmorgon, härligt!


 
 
Veronica

Veronica

5 maj 2010 16:22

Fina bilder på duktiga pojkarna!! Var ju premiär för Nooki med framför cykel här om dagen. =) Fast han har ju gått framför släden halva vintern, så det blir ju inte riktigt samma. =)) Fasen vad du är flitig, brödbak osv..Trist att Atka har ont.=( Vad var det exakt som var fel? Mitt minne är lite kort ibland. *S*

http://hhtp://tanaraqhuskies.bloggplatsen.se

 
Linda S

Linda S

5 maj 2010 19:09

Heja Iluaq!!
Du ser verkligen till att hålla sig sysselsatt. ;o) Trist med Atkas hälta.

http://polarcollie.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av FRIDA! - 12 augusti 2011 18:28

Nog för att jag har en liten gap och skrik AB till vovve (läs Iluaq) men det finns gränser! Nu låter det som om jag startar larmet i bilen och/eller misshandlar något stackars djur (inte hund alltså), varje gång som jag öppnar en dörr. Jag blir döv, ...

Av FRIDA! - 22 juni 2011 18:13

En i allmänhet ganska trist dag...och vecka egentligen. Atka är sjuk igen, har fått tillbaka urinvägsinfektionen men denna gången med äggvita i urinprovet och förstorad prostata. USH! Stackarn får nu äta antibiotika och dessutom blev han kastrerad ...

Av FRIDA! - 8 april 2011 15:59

Idag fick det blir personspår till båda vovvarna. Både korta och i ordentligt med vind så jag visste ju inte helt hur det skulle gå...länge sedan dom spårade också! Iluaq fick sitta och gapa vid trappan och jag gick iväg med Atka. Han var så supe...

Av FRIDA! - 16 februari 2011 19:39

Tycker ni det har helt dött av i min blogg? Det har det tyvärr...men har lite att skylla på... Har haft brist på egen dator men har nu införskaffat en! Har tillfälligt tre jobb och ett styrelseuppdrag...tar liiiite mer tid än innan! Har två w...

Av FRIDA! - 27 december 2010 15:26

Idag kastade vi oss ut i det vackra vädret på en något annorlunda tur, visade det sig! Magnus åkte först på skotern och jag efter med hundarna på släden och sist kom mamma och pappa med Dudde på skidor. Ute på mossen var det helt underbart vackert!...

Ovido - Quiz & Flashcards