Malamuterna

Alla inlägg den 11 september 2010

Av FRIDA! - 11 september 2010 13:49

Här får man höra att man inte skriver i sin blogg minsann...så KUL, tack för att ni läser den   Har redan meddelat att jag skyller allt på KÄRLEKEN   som fått mig ur spår...men nu ska jag väl få till lite bloggande trots det   


Idag har jag varit till Madde och haft intensivt vovvebus mellan Iluaq och Freja och en Atka som faktiskt också var med lite och kutade runt efter han hade sniffat/pinkat ett tag samt kollat in hönsen. Han är lite kul, om hönsen är i hönsgården då är det lugnt men är dom i en bur på gräsmattan står det MAT i ögonen på honom. Tokhund! Iluaq passade på att bada i gyttjan bakom huset så han var så mysig att ta med hem, nära på att han fick stanna!

Efter första busvarvet tog vi en prommenad och en goldendam på 11 år följde också med och det gick kanon! Kändes fint att gå där med fyra vovvar som SKÖTTE sig    och då menar jag ju mina bestar...Freja är ju rena drömmen! Dom drog inte mycket alls, lät bli damernas rumpor och var i största allmänhet en fröjd! Inte ens får, kossor och hästar tog fram det värsta i dom, tjoho!!!


Vi har haft en dragträff med utställningsträning också...för flera veckor sedan..men så var det den där kärleken som kom emellan, men här kommer i alla fall några bilder! En jättetrevlig dag var det! Hade med mig en rookie också från Värmland som jag skickade ut med en hund att köra 4km själv tillsammans med ytterligare en rookie, hahaha! Men dom kom tillbaka och såg så nöjda ut så! Iluaq gick som bara den, helt fantastiskt bra! Atka fick stanna i bilen, hans mage var i uselt skick tyvärr.

Gaphalsen Iluaq stog och skrek och hojtade så ingen hörde något, vad är det med den här kullen??? Skönt att han inte stressar utan har bara en himla massa att säga om saker och ting...

    


Simmatorpsutställningen är också avklarad och Iluaqs utställningsdebut! Han skötte sig så bra och jag är så NÖJD med honom! Kritiken blev:

Stor maskulin juniorhanne, kraftfullt huvud, bra ögon, en aning stora öron, bra hals, tillräckligt stark rygg, tillräcklig bröstkorg, bra benstomme, något veka mellanhänder, balanserade vinklar men lite brant överarm, rör sig med tilräcklig steglängd, lösa armbgar, ej i bästa päls, trevligt temprament.

Det kan man ju inte klaga på när det är första gången! GODINGVOVVEN!!!


  

  

  


Skapa flashcards