Malamuterna

Direktlänk till inlägg 17 augusti 2010

Perlargonfrossa och agilitykurs

Av FRIDA! - 17 augusti 2010 13:44

Igår började jag och Iluaq på agility, mycket intressant! Det kommer bli ett väldans kutande fram och tillbaka i alla fall   Iluaq hoppade hinder och kröp genom tunneln och vi gjorde en del följsamhetsövningar. Tävlingslydnad är svårt med ben och armar man ska ha koll på förutom hunden men i agilityn ska man ha reda på hunden, ha koll på höger OCH vänster sidan OCH springa! Hjälpes, detta blir hjärngympa för matte! Iluaq fattar ju på tre röda och tycker det inte är nått svårt att hålla reda på fyra fötter, hinder och mattes godishand!   


Trädgården är i allmänt kaos då det bara regnar så jag aldrig får klippt något gräs eller rensat. Så lite pelargonfrosse får det bli, alla blommar nu och det är så fint! En och annan fuchsia snek sig in och lite annat också...

                        


Härligt med blommor!!!

 
 
Veronica

Veronica

17 augusti 2010 15:01

Ååh vilka fina blommor!! Roligt med agility! Låter som att Iluaq har hittat sig grej! =)

http://tanaraqhuskies.bloggplatsen.se

 
ulrica ö

ulrica ö

18 augusti 2010 01:22

saknar agilityn, här är de ju fyra och en halv mil enkel resa till närmaste bhk, så ja får avvakta till tiden någon gång kommer räcka till sånt igen. men uj va ja saknar det - å cd med tror jag ! :D Passa på o njut! Lovar det blir häftigt sen när du kan styra honom bara genom att ens TÄNKA vänster eller höger, det är en jättehäftig känsla!!! miss it! ;D

http://malamuter.blogspot.com

 
Lia

Lia

18 augusti 2010 17:36

Jättefina blommmor :) De skulle ha svårt att överleva hos mig även om jag skulle vilja. Mamma har förbjudigt mig att ha nåt annat än fredskallor för hon vet vars som hamnar i slutändan...haha Kul att hinna med lite agility också.

http://www.polarexpressen.blogg.se

 
Brittis

Brittis

23 augusti 2010 10:26

Du har gröna fingrar, helt klart. Jättefina pelargoner!

http://www.snow-face.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av FRIDA! - 12 augusti 2011 18:28

Nog för att jag har en liten gap och skrik AB till vovve (läs Iluaq) men det finns gränser! Nu låter det som om jag startar larmet i bilen och/eller misshandlar något stackars djur (inte hund alltså), varje gång som jag öppnar en dörr. Jag blir döv, ...

Av FRIDA! - 22 juni 2011 18:13

En i allmänhet ganska trist dag...och vecka egentligen. Atka är sjuk igen, har fått tillbaka urinvägsinfektionen men denna gången med äggvita i urinprovet och förstorad prostata. USH! Stackarn får nu äta antibiotika och dessutom blev han kastrerad ...

Av FRIDA! - 8 april 2011 15:59

Idag fick det blir personspår till båda vovvarna. Både korta och i ordentligt med vind så jag visste ju inte helt hur det skulle gå...länge sedan dom spårade också! Iluaq fick sitta och gapa vid trappan och jag gick iväg med Atka. Han var så supe...

Av FRIDA! - 16 februari 2011 19:39

Tycker ni det har helt dött av i min blogg? Det har det tyvärr...men har lite att skylla på... Har haft brist på egen dator men har nu införskaffat en! Har tillfälligt tre jobb och ett styrelseuppdrag...tar liiiite mer tid än innan! Har två w...

Av FRIDA! - 27 december 2010 15:26

Idag kastade vi oss ut i det vackra vädret på en något annorlunda tur, visade det sig! Magnus åkte först på skotern och jag efter med hundarna på släden och sist kom mamma och pappa med Dudde på skidor. Ute på mossen var det helt underbart vackert!...

Ovido - Quiz & Flashcards