Malamuterna

Alla inlägg den 18 juli 2010

Av FRIDA! - 18 juli 2010 09:01

Var i Od och lyssnade på Hannu Sarenström och blev inspirerad ytterligare till att bygga om lervällningen/byggarbetsplatsen till min framtida trädgård, bara att tacka för en enorm energi och intressanta tips och trix! Bara för att visa hur långt jag kommit och hur snyggt jag tycker det är måste jag ju lägga in lite bilder!  Antagligen bara jag som kan se hur snyggt det blir men jaja... 

  


      

Var iväg och övningstraskade med vovvar och packning runt Pickesjön med Jennie och Mini på eftermiddagen. Vi lyckades gå 3,5 km på 2 timmar! Hahaha! Men då stannade vi, slog upp tält, kokade vatten för att se att köket fungerade, hade hundarna på sina linor och satt och pratade. Insåg att dragbälte under ryggan inte fungerar i alla fall, inte med den tyngden för då domnar mina ben bort, hoppsan! Hundarna skötte sig bra förutom en hel del gapande när vi hade paus, trots snacks och mariekex   Det kommer bli slitigt att traska två mil men jättekul att komma ut äntligen och testa! Längtar till nästa helg och hoppas på att det inte kommer regna eller bli superhetta! 15 grader och moln hade suttit bra...vart kan man beställa det?


Huset går frammåt, alla golvlister på plats, alla taklister också förutom i hall och badrum, vilka jag glömde att handla när jag var iväg sist, grrr! Trode jag skulle slippa XL bygg ett tag nu...men icke! Men det är nära nu...snart snart snart har jag vardagsrum! Tjoho!!!


Nä, dags att gå ut och gräva i sin trädgård!!!


Ett par bilder på väldigt varma vovvar med kylfilt på:

    


Gärdsmygarna hann jag få ett litet kort på innan dom steg ut ut boet och flög iväg. Svårt att fota i vinkel bara...Fyra småttingar blev det i mitt badrumsfönster!

  

Mysiga Korven har parkerat på mössan mamma har stickat till mig!

  

Skapa flashcards