Malamuterna

Direktlänk till inlägg 1 juli 2010

Sorkgrävning och nylaggd stengång...

Av FRIDA! - 1 juli 2010 15:06

Idag är en sån där dag då det blir en himla massa gjort!

Goda små italienska skorpor är bakade så jag har lite att bjuda på när jag ska få gäster om en stund, bakade ckokladkakor igår också, ska bli mums!


Har flyttat runt en härrans massa jord och börjat bygga ut trädgården, hurra! Fick en idé om att lägga en stengång också så nu har jag gjort det också, himla fint blev det, men det ska läggas fler stenar men jag behöver vila kroppen lite, dom är TUNGA!!! Ikväll ska jag börja plantera längs nya fina gången, tror det kommer bli fint...får återkomma med bild!


Hundarna fick igår en 2 timmars prommis på morgonen så idag går vi inte så långt. En liten tur mitt på dagen blev det men dom är helt slut ändå, dom har aktiverat sig själva kan man säga...Iluaq har hjälpt mig att flytta jord (åt alla håll och kanter) och badat några gånger och Atka satte igång att gräva sork som en tok och Iluaq hjälpte också till efter en stund. Mycktet snackas det om berikning för hundar och detta borde väl ingå i det? Förutom sorkar fann dom en gamal handske, en hög med gamla knocklor från älg och lite plast och annat oidentifierbart. Lyckliga doggs!


Snart lite fika med kompis sedan ut och fortsätta, trädård är KUL!!!   

 
 
Ingen bild

Brittis

5 juli 2010 11:29

Ja, trädgård är kul! Men slitigt. Fast bättre svettas ute och i friska luften än inne på gym. Stengång och rabatter låter fint. Vill absolut se bild!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av FRIDA! - 12 augusti 2011 18:28

Nog för att jag har en liten gap och skrik AB till vovve (läs Iluaq) men det finns gränser! Nu låter det som om jag startar larmet i bilen och/eller misshandlar något stackars djur (inte hund alltså), varje gång som jag öppnar en dörr. Jag blir döv, ...

Av FRIDA! - 22 juni 2011 18:13

En i allmänhet ganska trist dag...och vecka egentligen. Atka är sjuk igen, har fått tillbaka urinvägsinfektionen men denna gången med äggvita i urinprovet och förstorad prostata. USH! Stackarn får nu äta antibiotika och dessutom blev han kastrerad ...

Av FRIDA! - 8 april 2011 15:59

Idag fick det blir personspår till båda vovvarna. Både korta och i ordentligt med vind så jag visste ju inte helt hur det skulle gå...länge sedan dom spårade också! Iluaq fick sitta och gapa vid trappan och jag gick iväg med Atka. Han var så supe...

Av FRIDA! - 16 februari 2011 19:39

Tycker ni det har helt dött av i min blogg? Det har det tyvärr...men har lite att skylla på... Har haft brist på egen dator men har nu införskaffat en! Har tillfälligt tre jobb och ett styrelseuppdrag...tar liiiite mer tid än innan! Har två w...

Av FRIDA! - 27 december 2010 15:26

Idag kastade vi oss ut i det vackra vädret på en något annorlunda tur, visade det sig! Magnus åkte först på skotern och jag efter med hundarna på släden och sist kom mamma och pappa med Dudde på skidor. Ute på mossen var det helt underbart vackert!...

Ovido - Quiz & Flashcards