Malamuterna

Direktlänk till inlägg 25 juni 2010

Duktig Iluaq på dragsväng!

Av FRIDA! - 25 juni 2010 10:17

Började midsommaraftonen med en dragsväng med Iluaq, superb start på dagen!   

Det gick ganska så sakta nedöver vägen men han pinnade på framför cykeln utan bekymmer. Det var mycket spännande saker i skogen att sniffa efter och jag tror att det gör susen för självförtroendet att gå först på det här viset. Kom ner till bäcken och fick ett välbehövligt dopp, Iluaq alltså och så vände vi hemmåt igen. Nu gick det ändå bättre! Han travade nu lite fortare och förutom i backarna kunde jag ÅKA hund hem! Häftigt! Ju närmare hem destå fortare gick det och en bit blev det till och med gallopp! Så jättestolt över lilla plutten idag!!!


Släppte ut Atka och så rejsade doggsen ner och badade i sjön en sväng, allatså Iluaq simmare och Atka svalkade foten. Atka ska snart få åka med matte och gå ett viltspår hos Kristina, det är bäst att träna för om ett par veckor ska vi tävla på Springernatta på Hunneberg och i år ska det minsan bli prispall! I alla fall ska vi försöka! Ska bli urkul!


Ja, sedan får man väl börja med midsommarfirandet..åka en sväng till Hyssna till goda vänner i deras nya hus!


GLAD MIDSOMMAR PÅ ALLA!

 
 
Linda S

Linda S

27 juni 2010 22:54

Duktiga Iluaq!! Håller tummarna för Atka på Springernatta då!

http://polarcollie.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av FRIDA! - 12 augusti 2011 18:28

Nog för att jag har en liten gap och skrik AB till vovve (läs Iluaq) men det finns gränser! Nu låter det som om jag startar larmet i bilen och/eller misshandlar något stackars djur (inte hund alltså), varje gång som jag öppnar en dörr. Jag blir döv, ...

Av FRIDA! - 22 juni 2011 18:13

En i allmänhet ganska trist dag...och vecka egentligen. Atka är sjuk igen, har fått tillbaka urinvägsinfektionen men denna gången med äggvita i urinprovet och förstorad prostata. USH! Stackarn får nu äta antibiotika och dessutom blev han kastrerad ...

Av FRIDA! - 8 april 2011 15:59

Idag fick det blir personspår till båda vovvarna. Både korta och i ordentligt med vind så jag visste ju inte helt hur det skulle gå...länge sedan dom spårade också! Iluaq fick sitta och gapa vid trappan och jag gick iväg med Atka. Han var så supe...

Av FRIDA! - 16 februari 2011 19:39

Tycker ni det har helt dött av i min blogg? Det har det tyvärr...men har lite att skylla på... Har haft brist på egen dator men har nu införskaffat en! Har tillfälligt tre jobb och ett styrelseuppdrag...tar liiiite mer tid än innan! Har två w...

Av FRIDA! - 27 december 2010 15:26

Idag kastade vi oss ut i det vackra vädret på en något annorlunda tur, visade det sig! Magnus åkte först på skotern och jag efter med hundarna på släden och sist kom mamma och pappa med Dudde på skidor. Ute på mossen var det helt underbart vackert!...

Skapa flashcards