Malamuterna

Direktlänk till inlägg 20 juni 2010

Dragträff och överraskningsbesök!

Av FRIDA! - 20 juni 2010 15:55

Idag var det dags för dragträff vid Sandsken!

Halv tio träffades ett gäng bland knotten och samlade ihop oss för en tur till Källekrokehall. Vädret var svalt och småsoligt, perfekt! Följebil med barn och hund och valp kunde köra med nästan hela vägen, perfekt! Iväg bar det, Iluaq gallopperade dom ca 3,5 km som en tok och jag trampade nästan inte alls! Tyckte kanske jag skulle hjälpa lite i uppförsbacken men det visade sig vara rätt onödigt! Atka har också kunnat jaga på bra efter andra hundar men inte så långt, det brukar han inte ha focus till, det ÄR skilnad på hund och hund!


Vi kom fram till Källekrokehall och hade fikastund, lite vind höll knotten borta och efter en lite stund lugnade ylandet ner sig /skällandet i Iluaqs fall - han tror han är en rottvwiler! Av fem hundar lyckades tre ta sig loss! Men alla var jätteduktiga och ja...Iluaq var klart en av dessa! Han kom ur både halsband och sele...utbrytarkund! Men matte höll ju på att sticka utan honom (trode han!)


När vi kört 300m kom regnet, himlen öppnade sig och väl framme vid bilarna var samtliga ordentligt våta! TUR jag hade ombyte! Lite värre för Irene som skulle köra hem till Malmö i handduk   Imponerade att få så långväga uppslutning på en träff! Hon hade med sig sin 10v valp också...jisses så söt! Hon åkte cykelkorg!


Satt i godan ro och plötsligt knackade det på dörren, händer INTE så ofta! Utanför stog Bosse, en kollega, som lovat hälsa på mig förra sommaren! Det var ju på tiden att komma nu   Trevlig fika och han fick handskarna trokade och sedan for han iväg på sin motorcykel! Kul med spontanbesök!

Nu har jag en Iluaq som sover som en STOCK här hemma, helt slut! Atka sover lika mycket trots att han inte varit med...undrar vad han pysslat med? Vi vilar resten av dagen tror jag...

Dagens sötnos!

 

Iluaq tog det lugnt efter en stund...  

Hela gänget, dags att fika!  

Dimma och Zolo, Dimma vill också fika!  

Dagens nykomling, ändå från Malmö! Spike tror jag han heter... Ike vill ha koooorv!  


En trvlig träff i vanlig ordning! Nu kommer datum för samtliga träffar i höst pubilceras på malamuteklubbens hemsida, alla är välkomna!   

 
 
Linda S

Linda S

20 juni 2010 22:39

Hahahaha, den där bilden på tokDimma vill jag ha!! tack för en trevlig träff, där kan vi köra fler gånger!

http://polarcollie.bloggagratis.se

 
ulrica ö

ulrica ö

20 juni 2010 22:46

va härligt att ni fått till era träffar! kul o se Ike oxo! ;)
Får se om vi inte kan få till en trevlig träff här uppe i sommar oxo. :)

http://malamuter.blogspot.com

 
Christina

Christina

21 juni 2010 09:04

Vilken härlig träff ni har haft, som vanligt. Roligt att Iluaq redan visar så fin dragvilja, blir roligt att köra Buniq tillsammans med honom när vi också kan komma på träffarna. :-)

http://www.malamuteberger.bloggagratis.se

 
Irene H

Irene H

21 juni 2010 09:41

Tack för en underbar hundsöndag. Spike, Berta och jag ser fram emot fler träffar.....

http://malamutehansen.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av FRIDA! - 12 augusti 2011 18:28

Nog för att jag har en liten gap och skrik AB till vovve (läs Iluaq) men det finns gränser! Nu låter det som om jag startar larmet i bilen och/eller misshandlar något stackars djur (inte hund alltså), varje gång som jag öppnar en dörr. Jag blir döv, ...

Av FRIDA! - 22 juni 2011 18:13

En i allmänhet ganska trist dag...och vecka egentligen. Atka är sjuk igen, har fått tillbaka urinvägsinfektionen men denna gången med äggvita i urinprovet och förstorad prostata. USH! Stackarn får nu äta antibiotika och dessutom blev han kastrerad ...

Av FRIDA! - 8 april 2011 15:59

Idag fick det blir personspår till båda vovvarna. Både korta och i ordentligt med vind så jag visste ju inte helt hur det skulle gå...länge sedan dom spårade också! Iluaq fick sitta och gapa vid trappan och jag gick iväg med Atka. Han var så supe...

Av FRIDA! - 16 februari 2011 19:39

Tycker ni det har helt dött av i min blogg? Det har det tyvärr...men har lite att skylla på... Har haft brist på egen dator men har nu införskaffat en! Har tillfälligt tre jobb och ett styrelseuppdrag...tar liiiite mer tid än innan! Har två w...

Av FRIDA! - 27 december 2010 15:26

Idag kastade vi oss ut i det vackra vädret på en något annorlunda tur, visade det sig! Magnus åkte först på skotern och jag efter med hundarna på släden och sist kom mamma och pappa med Dudde på skidor. Ute på mossen var det helt underbart vackert!...

Ovido - Quiz & Flashcards