Malamuterna

Alla inlägg den 23 januari 2010

Av FRIDA! - 23 januari 2010 17:05

Tidig morgon skapade förutsättningar för att få massor gjort, och det fick jag! Huset är städat och jag har bakat 6 plåtar med frallor och två limpor! Mycket nöjd med resutlatet! Har pysslat med skacklarna (vad annars?) och hunnit läsa lite bok. Tog en prommenad med jyckarna...så mysigt så...tills Atka satte av efter vad jag tror var ett rådjur! Helvetes hund! men efter en liten stund kom han dock springandes igen, tack och lov och TUR att alla jägare hade åkt för dagen!!!

Han som aldrig brytt sig om rådjur har nu kommit på att dom är ju lite kul! Suck..här blir det att träna järnet om han inte ska bli rådjurstokig helt...pust och stön. Han har ju varit helt säker på allt utom älg innan och det var helt ok läge för mig...men det blir att lägga i en växel på träningen omgående! Har visst en till vovve som behöver massor med egen träning också...hur hinner folk??? Lite svårt när det är full dragträning samtidigt, det måste jag säga...men det blir att prioritera om lite...


Tog Atka på en liten mysskidtur trots att vi skulle vila idag...tänkte det var bra efter hans tokrejs efter rådjuren, att han blev varm i hela kroppen och fick jobba lite lugnt och då kunde jag få chans att stretcha lite försiktigt också. Dessutom var det ju sol och så vackert   


Sitter nu och grunnar på nästa problem, hur få fast 24kg på pulkan utan att väven går sönder och allt hamnar på backen? Alla som har tips hör av er! Imorgon ska vi iaf köra med tyngd, om jag så ska grunna hela natten!

    

Duktiga vovvar på prommenad...

    

Strax sticker Atka...morrrr!!!

    

Så här ska det se ut vid inkallning! :)

  

Och så här när dom komemr fram! :)

     

Lilla huset...


På väg ut på mossen...

    

Lite godis i snön när vi kom hem som belöning!

    

- Har du något kvar här eller? 

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards