Malamuterna

Alla inlägg den 21 januari 2010

Av FRIDA! - 21 januari 2010 19:39

Då är det gjort, jag har anmält mig och Ata till vår första officiella tävling där vi ska försöka oss på att meritera polartest A, som är en mil på en timma! Mycket spännande! För att göra detta måste ju ekipaget hänga ihop någolunda bra och det har varit dagens slit. Helt frustrerad över att jag inte kunde få till det så bra men stack iväg en provtur och det fungerade sådär. Atka var så tålmodig och snäll som lät mig hålla på och greja och stanna och koppla i och ur honom en radda med gånger. Men sedan susade vi fram!

Efter att ha frågat och frågat alla goa vänner som KAN sånt här så fick jag tillslut hjälp av Linda, jag hade ju helt stirrat mig blind på fel ringar i selen! Ibland är man ganska så blond...hmm...Gick ut och testade lite snabbt och det FUNGERADE!!! Så NU är vi nästan REDO!!! Har varit i stan och shoppat lite krokar och ska klura vidare på stake outen så jag får ihop den också...

Glädjande är att pappa nu kört upp nya spår ute på mossen, så imorgon blir det 1,4 km testtur! (tyvärr inga bilder på ekipaget idag, kommer imorgon   )


Har varit lite husflitig också och oljat och slipat mitt räcke till trappan, blir kanonbra!

  Vardagsrummet nere...något rörigt just nu men...     Trappan upp, ännu inte helt klar... 

Helt ok utsikt mot sjön :)  

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards