Malamuterna

Alla inlägg den 18 januari 2010

Av FRIDA! - 18 januari 2010 19:27

Igår var första gången på Iluaqs valpkurs på VIFT! Jättekul att få börja samt att ha avsatt tid tillsammans! Han gjorde som Atka, la sig och sov med magen i vädret inne i kurslokalen, hihi! Bra med avspänd jycke   Blev bara så sugen på att fortsätta med tävlingslydnaden med Atka också, han fick komma ner på planen efter kursen och vi gjorde några övningar och han lyste som en sol! Har en plan...får se om den kan fungera...Iluaq skötte sig fint och var så duktig! Blir nog en bra lydnadsvovve detta också, hoppas jag   Bara så mycket svårare att hinna med att träna TVÅ hundar...hmmm...

******************

Segt att fara till jobbet idag, vägen var snorhal så det tog låååång tid att komma fram. Ändå blev jag omkörd av en volvo i hundra knyck! Jag provbromsade på samma ställe, INGET hände! Heldre ta god tid än att inte komma fram alls!

Kom hem och träffade mina glada pälsbollar, gav Iluaq ett grisöra och tog med mig Atka ut på skidtur. Känner mig lite elak när jag nyss kommit hem och lämnar Iluaq, men han var så trött efter dagens busande så det var nog inte så farligt, vi fick väcka honom när vi kom hem   Iluaq hade varit hos mor och far på dagen och Atka satt utanför sin koja. Men det tyckte Iluaq INTE om, han skulle hem till sin Atka! Bara sprang fram och tillbaka och ville hem, sötnos! Han blev utsläppt och han kutade hem och satte sig brevid Atka. Storebror rockar!


Skidturen gick först ut på mossen, spännande att köra ojämn terräng med pannlampa och snöande! Höll mig upprätt dock men det såg nog kul ut, så som jag fäktade för att hålla ballansen! Sedan åkte vi ut på isen och körde runt lillsjön och över storsjön hem. Härligt! Atka gick fort och glatt och när vi kör  med lina får han stanna och nosa ibland också. Myskörning! Extra glad blev han över alla harlortar vi hittade, lite energipåfyllning är ju alldrig fel    


Efter hemkomsten låg vi på golvet alla utom Korven. Jag låg med huvudet på Atkas manke och Iluaq låg i min farm på min arm och Fersken satt brevid. SÅ MYSIGT!!! Bästa stunden på den här dagen helt klart! Fast Atka är övertygad om att pannkakorna jag sedan stekte överträffade ALLT! Ska använda det i lydnadsträningen helt klart!



Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards