Malamuterna

Direktlänk till inlägg 16 januari 2010

2 h på skidor sedan tur till stan med trevlig vänner!

Av FRIDA! - 16 januari 2010 18:29

Igår kväll kom Christina lite oplanerat på besök, mycket trevligt! Present fick jag också   Vi babblade och mumsade mat medan våra valpar busade som tokar! Natten spenderades med 4 hundar i huset, Buniq och Lievling sov inne med Christina och det gick riktigt bra, ingen satt och ylade vid kompostgallret i alla fall!

Tidig morgon, upp kl 06 för att hinna mata och vattna hundar och stoppa i oss lite frukost. Klara för långtur vid åtta när ljuset kom. Jag startade före Christina som var på väg ner på sjön med Inukshuk, en bra idé visade det sig! Atka tog det så lugnt och fint! Han blir ju minst sagt vild i starten vanligtvis så detta var ett bra sätt att göra det hela på! Dock blev vi snabbt omkörda! Inukshuk hade räsertempo idag, vilken kille!!! Turen blev runt hela storsjön, hela lillsjön, ut på mossen och vända vis orrhuset och så tillbaka hem igen. Ingen gps med men det bör vara 14km sisådär,Får väl ta med gps och köra turen igen   

Atka jobbade på jättebra! Lugnt och fint och utan massor av krångel. Dock blev en bit älg lite VÄL svår att köra förbi, men efter ett tag kom vi iväg igen. Han vill gärna gena när spåret går i en böj och han kan se ekipaget som redan rundat böjen, men andra gången gick det kanonbra. Måste dock få till skacklarna nu så vi kan lägga på lite vikt i pulkan.

Buniq och Iluaq BUSADE som TOKAR ett tag till och tillsammans med en nöjd Atka sover Iluaq nu i hallen...total utslagna killar! Imorgon blir det valpkurs för Iluaq, ska bli jättekul att börja, vi behöver lite kvalitetstid jag och Iluaq så vi lär känna varandra!


  

Spana in Fersken i bakgrunden, den f.d hundrädda damen...hihi!

 

Inväntar....

  

...omkörning :)

  

När det ljusnat något...

  

Dom tröttas förening! Nöjda killar och väldigt duktiga tröttisar!!!

 
 
Christina

Christina

16 januari 2010 19:33

Tack för att vi fick komma och busa och skida hos er. :-) Buniq har sovit sedan vi kom hem och bara vaknat till för att äta mat och gå ut en stund på tomten. Vilken härlig bild du lyckats ta när Buniq vänder ansiktet mot kameran och skrattar. De är så härliga våra små pluttar. :-)

http://www.malamuteberger.se

 
Linda S

Linda S

16 januari 2010 21:12

Duktiga killar och hurtiga mattar - bra jobbat!!

http://polarcollie.bloggagratis.se

 
ulrica ö

ulrica ö

17 januari 2010 00:37

kul o få se lite bilder! vilken skillnad på era tider motför mina hahaha - kliva upp sex på morronen när man e ledig?? oj, DET är svårt!!! :D Önskar verklgen ja va som er! *avis* själv är ja som sagt nattskrotare, men NU ska ja oxo släcka ner!!
Å försöka ut me skidor imöru!! kanske inte så långt som er men...

:D

http://malamuter.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av FRIDA! - 12 augusti 2011 18:28

Nog för att jag har en liten gap och skrik AB till vovve (läs Iluaq) men det finns gränser! Nu låter det som om jag startar larmet i bilen och/eller misshandlar något stackars djur (inte hund alltså), varje gång som jag öppnar en dörr. Jag blir döv, ...

Av FRIDA! - 22 juni 2011 18:13

En i allmänhet ganska trist dag...och vecka egentligen. Atka är sjuk igen, har fått tillbaka urinvägsinfektionen men denna gången med äggvita i urinprovet och förstorad prostata. USH! Stackarn får nu äta antibiotika och dessutom blev han kastrerad ...

Av FRIDA! - 8 april 2011 15:59

Idag fick det blir personspår till båda vovvarna. Både korta och i ordentligt med vind så jag visste ju inte helt hur det skulle gå...länge sedan dom spårade också! Iluaq fick sitta och gapa vid trappan och jag gick iväg med Atka. Han var så supe...

Av FRIDA! - 16 februari 2011 19:39

Tycker ni det har helt dött av i min blogg? Det har det tyvärr...men har lite att skylla på... Har haft brist på egen dator men har nu införskaffat en! Har tillfälligt tre jobb och ett styrelseuppdrag...tar liiiite mer tid än innan! Har två w...

Av FRIDA! - 27 december 2010 15:26

Idag kastade vi oss ut i det vackra vädret på en något annorlunda tur, visade det sig! Magnus åkte först på skotern och jag efter med hundarna på släden och sist kom mamma och pappa med Dudde på skidor. Ute på mossen var det helt underbart vackert!...

Ovido - Quiz & Flashcards