Malamuterna

Direktlänk till inlägg 13 januari 2010

Åter på gamla jobbet och kvällsskidtur

Av FRIDA! - 13 januari 2010 20:05

Idag blev den en vända tillbaka till gamla jobbet. Kontoret hade belägrats av en kollega, bra att det kommer till användning när jag inte sitter där! Har ju städat ut mig så det var planen, men blev lite förvånad när jag steg in genom dörren och upptäckte att det var ommöblerat! Satt i möte hela dagen men hann med att fylla på théförådet med 600g, äntligen!   

Kom hem och väckte trötta vovvar, det är hårt att busa på dagarna! Iluaq fick ett grisöra för Atka och jag skulle ta en skidtur! Första turen med pannlampa, härligt! Två praktvurpor med kommande blåmärken men annars en trevlig tur, så underbart stjärnklart och gnistrande! Måste nog åka lite mer i mörker, det är rätt mysigt faktiskt....Atka tyckte det var underbart att få springa igen, det märktes och jag fick bra draghjälp på turen.

Därefter skulle Iluaq få en prommenad med matte och då satt Atka och hojtade och skrek ute på gården (suuuuuur!!!), så mycket att pappa kom för att se om han hade skadat sig...naturligtvis inte, bara SÅ avis!!!

Men nu ligger dom och sover mätta och belåtna i hallen och själv ska jag inta horisontalen och bara NJUTA över att jag gjort min första jobbvecka!  

(ok, ska jobba en del hemmifrån imorgon, men man kan ju få fira att man slipper fara någon stans!) 

 
 
Ingen bild

Britt med Akke & Sinik

14 januari 2010 13:39

Så skönt att kunna jobba hemifrån. Ibland kan jag göra det och håller med dig; så skönt att slippa åka iväg. Vädret är ju också fint, kanske det blir en tur idag igen?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av FRIDA! - 12 augusti 2011 18:28

Nog för att jag har en liten gap och skrik AB till vovve (läs Iluaq) men det finns gränser! Nu låter det som om jag startar larmet i bilen och/eller misshandlar något stackars djur (inte hund alltså), varje gång som jag öppnar en dörr. Jag blir döv, ...

Av FRIDA! - 22 juni 2011 18:13

En i allmänhet ganska trist dag...och vecka egentligen. Atka är sjuk igen, har fått tillbaka urinvägsinfektionen men denna gången med äggvita i urinprovet och förstorad prostata. USH! Stackarn får nu äta antibiotika och dessutom blev han kastrerad ...

Av FRIDA! - 8 april 2011 15:59

Idag fick det blir personspår till båda vovvarna. Både korta och i ordentligt med vind så jag visste ju inte helt hur det skulle gå...länge sedan dom spårade också! Iluaq fick sitta och gapa vid trappan och jag gick iväg med Atka. Han var så supe...

Av FRIDA! - 16 februari 2011 19:39

Tycker ni det har helt dött av i min blogg? Det har det tyvärr...men har lite att skylla på... Har haft brist på egen dator men har nu införskaffat en! Har tillfälligt tre jobb och ett styrelseuppdrag...tar liiiite mer tid än innan! Har två w...

Av FRIDA! - 27 december 2010 15:26

Idag kastade vi oss ut i det vackra vädret på en något annorlunda tur, visade det sig! Magnus åkte först på skotern och jag efter med hundarna på släden och sist kom mamma och pappa med Dudde på skidor. Ute på mossen var det helt underbart vackert!...

Skapa flashcards