Malamuterna

Alla inlägg den 8 januari 2010

Av FRIDA! - 8 januari 2010 16:28

Idag blev det ensamhetsträning för vovvarna när jag for till stan för att lämna in bilen på verkstad. Äntligen ska jag få ny baklucka efter jag blev påkörd! Mötte kille från biluthyrningsfirman och garvade gott när jag såg bilen jag ska köra en vecka...en mini cooper! HihihI! Kan dock konstatera att det är väldigt got tom knappar i den här bilen och inte händer det EN sak nä rman trycker på någon utan det händer många saker...blinkersen och jag är inte vänner ännu...


Kom hem och klappade om vovvarna som var vid gott humör, Iluaq var dödstrött så det passade bra att kasta i sig lite mat och sticka ut med skidor och pulka! Det gick sådär...tuffade på men lite sakta...men solen lyste och det var så vackert! SKulle testa en annan tur men tji fick jag för plötsligt var det plogat där jag skulle köra, NEEEEEJ!!! Men vi tog oss fram hjälpligt och fick spåra i ett gamalt scoterspår istället. Men när vi kommit oss ner på mossen, då händer det, den mentala kollapsen!

Atka vänder sig om, blänger på mig och dyker med huvudet ner i snön...och ligger kvar! Om han hade skrikit: NU ORKAR JAG INTE MED DITT TJATANDE OCH GNÄLLANDE LÄNGRE, OM DU INTE BLIR TREVLIG SNART GÅR JAG INTE EN METER TILL!!!

Efter självransakan har han så rätt! Så vi myste lite och jag passade på att fota en stund och sedan började vi åka igen...denna gången med glada tillrop och beröm istället för gnäll och tjat! Och vad händer? Jo, det går alldeles utmärkt! Lite för sakta och med lite för många stopp, men då är vi ju på samma spår som tidigare så det är ju lite tråkigt...så det får räknas som ok   

Vad lära av detta? Samma som vanligt, ha kul med din hund annars blir det pankaka av alltihop! Hur svårt kan det vara....?


Nu ligger både Atka och Iluaq i hallen och sover...väntar nog på mat kan jag tro, men nu är det hårda tider och maten får vänta till senare!

Det började bra...

Barmarkkörning?

Sedan gick det bättre när det blev snö igen...

TYST MATTE!!!!!!!!!

Nu är vi på väg igen, samtliga gladare och lugnare... :)

Min katt Korven har fått en mus i present...Skeptisk? Bara lite :)

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards